Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för nya tag

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 22:43

Vad det gäller utveckling då. Var 2-3 år sen jag skrev en rad kod sist. Hade främst tänkt syssla med webutveckling, uteslutande när jag tänker efter. Två frågor:

1. Vad är det som "gäller" nuförtiden? 2års frånvaro är ganska lång tid när det gäller programmering. Mycket har säkert hänt. Sist satt jag med Java i JBuilder. Bönor o sånt där ni vet.

2. Om någon säger "näe, usch, java kan du inte använda. det är sååååå 2001". Så behöver jag ett lika bra IDE till det alternativa språket

mitt tips; glöm vad som nu än "gäller", faktum är att det inte alltid är den optimalaste lösningen för ett visst problem/projekt. Det som "gäller" är oftast dikterat av diverse it-konsulenter och chefer utan att veta hur det är att "sitta i klistret med det varje dag".

Om du vill titta på någonting intressant och som gör dig mer produktiv i nystartade projekt än alla manpower's php och java konsulter tillsammans så kolla in Ruby on Rails

1
Bevaka tråden