Hello,
Jag är en nybliven switcher som inte kunde varit gladare. Har däremot problem att få över lite skräp från min gamla laptop med Windows XP.
Har delat ut disken på XP och inte gjort mycket annat. Vanligtvis, med en Windodwsdator, skulle det bara varit att ha skrivit "//gabriel-omnibk//" (med backslash) så skulle man fått utdelade volymer och skrivare.
I OS X har jag hört att det bara är att gå in på Macintosh HD och sedan Nätverk, men allt jag hittar är "Servers" och i den "Gabriel-Lundmarks-dator.local". En annan väg var att trycka Äpple-K i Findern och skriva in smb bla bla, IP-adress och datornamn. Båda utan framgång för min del.
Jag kan inte kolla om Windows-utdelningen är OK, eftersom jag bara har en Windows-dator som fungerar, men jag tvivlar på att det är mycket mer att göra än att dela ut mappen via den avancerade filutdelningen. Jag hittar inte ens Windows-datorn med Mac:en och IP:n går inte att pinga.
Båda datorerna är dock anslutna till internet och min router snackar för fullt med dem.
Det är förstås en väldigt abstrakt fråga som kan vara svår att svara på, men jag skulle ändå vilja veta vad ni tror kan vara felet. Det är ju viktigt att jag kommer åt mina filer så jag kan gå över till Mac på riktigt en gång för alla.
PS. Hur gör man backslash i OS X?