Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärm grabber för rörliga bilder?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns något appz för att kunna spela in händelser på skärmen och göra det i intervaller, alltså timelapse funktion fast för ens skärm????

Snapzprox funkar lysande, jag körde en designpresentation häromdan med material därifrån.
Filmade mitt skissande i photoshop, sparade som gråskala, klippte i QT, och körde upp det på projektor i dubbla hastigheten. Såg riktigt snyggt ut
När man kapat bort alla misslyckade linjedragningar så såg det ut som om man var värsta Picasso-killen

ScreenTool är ännu ett skärmskottsprogram, men här kan du också spela in rörelser på skärmen, och strömmande video. Gränssnittet är mycket överskådligt och lättarbetat. När du gjort din inspelning trycker du på Esc, och en QT-film är sparad. Du kan titta direkt i programmet eller exportera till QuickTime Pro för vidare redigering.

ScreenTooll är shareware, men fullt fungerande, så att du kan göra en utvärdering innan du slår till.

www.citrussoftware.com

(SnapzPro är ju ett alternativ, men det programmet är dyrt, och jag vet inte vad mer man får för pengarna.)

1
Bevaka tråden