Jag skulle nog säga tvärtemot vad förståsigpåarna här gör.
PulverMoz Data AB är bra mycket bättre än Nisse Hult IT-databolag AB. Det handlar om attt folk ska komma ihåg det, IT hit och dit glömmer folk bara minuterna efter att dom läst det.
Håller delvis med - i synnerhet om det gäller små företag.
Kan bara i förbigående nämna att jag drev ett företag med namnet "MJAU Mjukvaruutveckling" under några år. När jag ringde upp PRV ett år senare för att göra en justering av adressen så sa hon småskrattandes i luren 'Jaså, det är du med MJAU".
Flera av mina kunder kallade mig (och kallar mig fortfarande när jag råkar dem) för Mjau också, men det bjöd/bjuder jag på. Alla fick alltid ett stort leende på läpparna när jag talade om vad företaget hette och lämnade över visitkortet (med en stiliserad katt på).
Folk snappar skruvade grejer, samtalar om det och så sprider sig ryktet. Gör du då ett bra jobb så är det en utmärkt bärare. Vill påstå att namnet öppnade dörrar och jag fick aldrig någon negativ feedback på namnet.
Däremot avskyr jag personligen alla namn som krystar in X, Y och Z i onödan. PulverMoz är inget vidare. Om du inte säljer Mozillamotorn i pulverformat, förstås...
/Y