Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Perform i X-chat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-19 17:17

Hur redigerar man sin perform i X-chat, dvs kommandon som ska köras när X-chat startar. Typ /j #kanal och sånt.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-19 19:52

File / Server list / Join channels eller Connect commands

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-19 23:21
Ursprungligen av memark:

File / Server list / Join channels eller Connect commands

Det tillåter mycket riktigt att man joinar flera kanaler och utför ett kommando (t.ex. skickar ett meddelande till nickserv), men ifall man behöver skicka fler än ett msg t.ex. så kan man göra ett eget User Command via X-Chat Aqua -> Preference List -> User Commands... och skapa ett eget som man t.ex. döper till startupquakenet och sedan lägger man in de kommandona man vill ha utförda på Quakenet i den och skriver just startupquakenet i Connect command för Quakenet i nämnda Server list...

• Medlem
  • 2005-01-21 21:14
Ursprungligen av Spiken:

Det tillåter mycket riktigt att man joinar flera kanaler och utför ett kommando (t.ex. skickar ett meddelande till nickserv), men ifall man behöver skicka fler än ett msg t.ex. så kan man göra ett eget User Command via X-Chat Aqua -> Preference List -> User Commands... och skapa ett eget som man t.ex. döper till startupquakenet och sedan lägger man in de kommandona man vill ha utförda på Quakenet i den och skriver just startupquakenet i Connect command för Quakenet i nämnda Server list...

om man vill joina kanalr med å ä ö i, hur skriver man då?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-20 16:28

När vi ändå har en kunnig användare på tråden. När jag klickar på en länk i X-Chat får jag bara "browser: unknown command". Går det att fixa till så att detta funkar?

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-20 16:34
Ursprungligen av memark:

När vi ändå har en kunnig användare på tråden. När jag klickar på en länk i X-Chat får jag bara "browser: unknown command". Går det att fixa till så att detta funkar?

Givetvis!
Om du använder Safari ska du skriva in detta under URL Link Command:
exec open /Applications/Safari.app %s
Du hittar URL Link Command under X-Chat Aqua -> Preferences under kategorin Chatting.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-20 17:20

Tack!!

(Preferences / Interface / Textbox var det iofs.)

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-20 17:22
Ursprungligen av memark:

Tack!!

(Preferences / Interface / Textbox var det iofs.)

Ingen orsak!
Det beror nog lite på vilken version man har, jag har en lite äldre.

1
Bevaka tråden