Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort AppleWorks?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 01:23

Jag vill ta bort AppleWorks, som var förinstallerat på min iBook. Nej, jag vet att det inte tar en miljard gig men det ska bort ändå, ok?

Hur gör man då? Finns det nån funktion nånstans för att avinstallera förinstallerade program eller ska man bara dumpa mappen i trashbin, göra en sökning efter andra filer associerade med AW och sen vara glad?

Vore även kul att veta om det kommer fucka upp grejer sen som t.ex. borttagning av vissa förinstallerade komponenter gjorde för mig i Windows. T.ex. MSN gick inte att ta bort utan gnäll från Windows.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 01:28
Ursprungligen av petsematary:

... eller ska man bara dumpa mappen i trashbin, göra en sökning efter andra filer associerade med AW och sen vara glad?

Nej, det borde räcka... men tänk på att verkligen vara glad efteråt... dumt att göra den varma och gosiga macen ledsen...

seriöst... det du sa borde räcka... systemet rättar sig efter dig i OSX, inte tvärtom som i XP...

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 01:36

Där rök det. Så gjorde även Nanosaur 2 och Marble Blast Gold.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 01:47

Nanosaur som är så otroligt kul när man vill sysselsätta treåriga brorsbarn... =D

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 02:41

Äh, när syrran får barn nån gång köper jag våldsvideofilmer åt dem istället.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 02:57

skulle inte rekommendera det... brorsan fick konstiga infall när jag visade mina brorsbarn the shining... nu kollar de allt de får från mig =D

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 03:14

Kubricks eller remaken?

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 03:34

Kubricks... självklart...

remaken skulle få mig själv att slå ihjäl mig om jag visade den för ngn,,,

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 03:58

Den är okej ändå, tycker jag. Men det är ju självmord att göra en remake på en klassiker ändå.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 11:09

Stephen King tyckte ju att Kubricks version sög, och ansåg att remaken var bättre...

Så då är den väl det? :rolleyes:

1
Bevaka tråden