Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ARA server eller dylikt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 07:04

Hej,

Tidigare fanns det en programvara ifrån Apple som hette ARA-server. Den tillät användare att ringa in till en ARA-server och få tillgång till nätverket. Dessutom har den en bra funktion med motringning.

Jag undrar om det finns någon liknande produkt idag till MacOSX 10.3? Det är ett absolut krav med en användarelista och motringning. Skall komma åt nätverket, skriva ut, läsa mail, internet. Har Apple något eller är det möjligen Timbuktu jag skall ha? Kan man göra ovanstående med Timbuktu?

Undrar PEM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 07:42

I Unix världen heter det ppp-server (har jag för mig).
Något som jag dock är säker på är att min AirPort Extreem, har en sådan där dail-in (okej inte motringning då) funktion som du efterfrågar.

Du skriver inte om det är OSX eller OSX server du ska använda som dail-in server?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-20 08:25
Ursprungligen av swede:

Du skriver inte om det är OSX eller OSX server du ska använda som dail-in server?

Vilket som...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 12:35

Cisco har en hel del produkter som stödjer det du önskar. 2600-serien kan utrustas med upp till 60 digitala modem Analog/ISDN, route:a Appletalk, med motringning. Skall du bara använda det till användare, är det dock lite överkurs.

1
Bevaka tråden