Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia talar i nattmössan.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 10:53

Läste den här artikeln idag...
http://www.idg.se/ArticlePages/200412/20/20041220092743_MW/20041220092743_MW.dbp.asp

Den behandlar ämnet att telia har blockat browsern safari o hävdar att den inte klarar av att leva upp till dagens standard.
Det lustiga e att om man använder sig av Telias webmail så följer den inte javascript standarden eller css standarden öht. utan följer den standard som microsoft har dikterat upp.

Och sedan hävda att det inte finns tillräckligt många användare på "mac" för att dom ska orka bry sig känns jue lite befängt...

Någon på redaktionen här på 99mac som har kunskaper om w3c standarden borde ta o ringa upp o hyvla av den där snubben på telia. Han kan behöva sig en uppläxning i standardisering, samt vett o fason.

Ursprungligen av NeoTech:

http://www.idg.se/ArticlePages/200412/20/20041220092743_MW/20041220092743_MW.dbp.asp

Den behandlar ämnet att telia har blockat browsern safari o hävdar att den inte klarar av att leva upp till dagens standard.
Det lustiga e att om man använder sig av Telias webmail så följer den inte javascript standarden eller css standarden öht. utan följer den standard som microsoft har dikterat upp.

Och sedan hävda att det inte finns tillräckligt många användare på "mac" för att dom ska orka bry sig känns jue lite befängt...

Någon på redaktionen här på 99mac som har kunskaper om w3c standarden borde ta o ringa upp o hyvla av den där snubben på telia. Han kan behöva sig en uppläxning i standardisering, samt vett o fason.

Kan inte du göra det som verkar ha koll på läget eller?

Jag har tidigare fått uppfattningen att telia kan mycket lite om datorer och dom verkar inte kunna något om mac så detta är för mig ingen överaskning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 13:01

Jag har äntligen sagt upp mitt Telia abonnemang och hoppar på Glocalnet,,, hoppas bara på det värsta för Telias del, dom kanske skulle kunna ta sin öppna företags filosfi och flytta till Ryssland eller Nordkorea där den passar bättre..

God jul Telia och lycka till i framtiden..

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 14:12

Detta var ju också nått nytt:

...och på OS X har Safari helt slutat att fungera.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 14:10

Ja hade jag tid o läxa upp folk på telia hade jag gjort det, vart rätt sned när jag såg den där artikeln öht på idg, då telia bara borde ignoreras till tystnad o ett allmänt upprop om bojkott emot dem borde komma till stånd..

Ja hade jag tid o läxa upp folk på telia hade jag gjort det, vart rätt sned när jag såg den där artikeln öht på idg, då telia bara borde ignoreras till tystnad o ett allmänt upprop om bojkott emot dem borde komma till stånd..

Du har ju uppenbarligen tid att skriva här så... vari ligger problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-21 16:00

Telia talar visserligen i nattmössan när de i sitt uttalande om vad som brister på Mac-sidan (egentligen i Safari) blandar in CSS, vilket IE för Windows är ökänt dålig på att stödja. Problemet är dock att Safari, för närvarande, har vissa problem med JS-filer vilket bl.a. Telia och Handelsbanken använder på sina sajter. Problemet ligger alltså hos Safari men Telia förtjänar ändå en utskällning för såväl sitt inte allt för pålästa uttalande som för sin exceptionella arrogans gentemot dem som vågar vägra Wintel.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 14:43

Jag arbetar nästan uteslutande med Firefox eftersom Safari inte följer standard. Vad jag förstår är det inte Telias fel utan Apples.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 14:11

Hahahaha

Kolla på den här bilden som jag hittade på telias egna sidor!
Snacka om fjantar!

//tobias

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-22 16:54

Hahaha, underbar bild!!

1
Bevaka tråden