Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa alla filer i detaljerade listor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 17:12

Hej
Nybliven switcher...har upptäckt att i finder kan man såklart visa mappar och filer som antingen ikoner eller en lista mm. Nu är det så fiffigt att finder kommer ihåg vad du senast valde för visning för varje mapp...men standard är ikoner. Jag vill att finder ALLTID ska visa detaljerad lista för samtliga mappar. Men har inte hittat nån inställning för detta, mer än att ändra för varje mapp för sig. Går detta?

I övrigt riktigt nöjd med min lilla iBook G4 12", tom mamma tyckte den var fin (ett gott tecken i dessa sammanhang )

/Mvh Rickard Hyllenstam

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-21 20:28

Vad jag vet så kan du trycka på menyn Finder och sen Preferences/Inställningar (Beroende på vilket språk du använder). Du kan också trycka apple+, för att få samma resultat. Nu kommer det upp en ruta där du kan göra lite inställningar. Klicka på General/Allmänt och sen kryssa i Open new windows in column view/ Öppna nya fönster i Kolumn läge. Nu kommer alla fönster att öppnas i kloumn läget alltså där du bläddrar i sidled (Apple+3).

Jag hoppas det hjälpte!

Jag tror raily menar lista, inte kolumner. Jag tro inte det går att göra så. Om jag får gissa varför så har ikoner och lista alltid funnits i Mac OS. Kolumner var nytt i OS X och man har nog gjort så här för det var mycket snack om kolumner i OS X begynnelse. Håller med om att det är en brist.

Har du hittat kortkommandona? Kommando - 2 för lista (1 för ikon och 3 för kolumn)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-28 16:55

Japp det är som Anders säger...jag vill att en mapp alltid skall visas som en lista inte som en kolumn...varför? ja antalgen för att jag är skadad från windows, men även att det är bekvämt och funktionellt. Men det var ju trist att det verkar vara en brist...nog den enda hittills som jag inte är helt nöjd med i OSX.

Kortkommandona funkar ju fint...dessutom minns den ju vad jag valde sist...

Tack för svaren!!

1
Bevaka tråden