Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eBooks till iPod, var och hur?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:54

Hej!
Har någon koll på var man får tag på eboks som man kan ladda ner och plutta in i min mammas iPod mini som julklapp till henne? Har ingen aning om hur det här funkar eller vad för filformat som är inblandade (för en gångs skull).

Både svenska och utländska (engelska) sidor funkar fint.

Testa med biblioteken om du har ett lånekort nånstans!
Själv har jag tom en bok lånad på Linköpings stadsbibliotek i mobilen!

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:35

Lite osäker på om det finns att ladda ner köpeböcker, men annars är det ju bara till att MP3:a en vanlig ljudbok på CD (som finns i varje bokhandel och bibliotek).

Mig veterligen finnes icke fria inlästa böcker. Iaf inte legalt. Sen finns det givetvis torrents och liknande, men jag ska inte uppmana till den sortens skumraskhandlingar

/Y

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:43

Det finns ju som påpekats högre upp böcker att låna på biblioteken. Dvs. gratis.
De flesta som säljer böcker på nätet har ju numera både läsbara i pdf-format och MP3 format till försäljning. Har kollat på t.ex. adlibris.se. Det finns inte något jättestort utbud än men en del intressanta dock. Tycker själv iden är bra. Ljudböcker på en ipod. Lysande koncept. Hoppas IMTM sweden, om det nu kommer nån gång, lägger in lite svenska ljudböcker också. Gissa om ipodförsäljningen kommer att explodera då. (inte pga ljudböcker förstås utan musikaffären)

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-03-11 18:58

Fick precis mail från Adlibris om att men kan köpa ljudböcker som mp3 filer eller AAC format speciellt för iPod. Provade att ladda ner ett prov ur Hemsöborna och lyssna i min Shuffle och det fungerade bra.

Kolla här vilka böcker som finns.

Senast redigerat 2005-03-11 20:06
1
Bevaka tråden