Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast Titanium och extern scsi-brännare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Toast Titanium 5.1.1 hittar inte min externa SCSI-brännare (en gammal SONY CDU926S). På Roxio´s web-sida står min brännare upptagen bland de Toast titanium skall fungera med.

Jag har installerat SCSI-helper från El Gato. Alla mina andra SCSI-diskar medmera fungerar under os x, så jag tror inte att det är det som är problemet. Startar jag från OS 9, så fungerar det att bränna från Toast Titanium. Men det är ju sååå trist att gå tillbaka till OS 9.

Nån som har någon idé?

Fattar jag rätt att du inte får igång bränningen från Classic i OSX

Jag hade samma problem förut, Toast hittade inte min Yamaha Firewire brännare från Classic. Tankade hem Toast 5.1 för OSX - nu går det som ett spjut!

Eller fattade jag ditt problem fel?

Anders

Nej, du fattade inte helt rätt.

I Classic är det inga problem. Det är bara i OS X som jag inte kan hitta brännaren. Det räcker inte med att starta toast i classic-version, utan jag måste starta om datorn med OS9 för att hitta den. Har jag startat i OS X, så hittas inte brännaren.

Citat:

Skapades ursprungligen av: zoo-thom:
Nej, du fattade inte helt rätt.

I Classic är det inga problem. Det är bara i OS X som jag inte kan hitta brännaren. Det räcker inte med att starta toast i classic-version, utan jag måste starta om datorn med OS9 för att hitta den. Har jag startat i OS X, så hittas inte brännaren.

eeehhhh....det var ju så jag menade

Hur som helst, min lösning var att installera Toast för OSX - varför inte göra det kanske?

Anders

Oj, förlåt, jag läste för snabbt. :-),

Jag har installerat Toast för OS X, men det hjälper inte.

då kan jag inte hjälpa dig!

Anders

Min gamla SCSI-brännare funkar utmärkt med Toast i OS X, förutsatt att jag har SCSI-Helper installerad. Pröva att installera om SCSI-Helper. Det fick jag göra efter senaste systemuppdateringen.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-01 09:36

Efter att ha installerat Toast för OS X och sedan SCSI-helper från El Gato. Så fungerade det inte för mig heller, sedan så läste jag någonstans att man skulle installera om ITunes och då funkade det kanon.

Perry, det låter precis som mitt problem. Jag ska testa att installera om iTunes och se om det hjälper.

Nu har jag installerat om iTunes utan någon förbättring.

Fler tips?

  • Oregistrerad
  • 2002-02-02 02:19

Glömde... Jag for lov att starta om datorn med CD brännaren igång för att få det och fungera.
Om du inte testat det?

Jo, jag har startat om flera gånger. Jag fattar inte vad det kan vara för problem.

  • Medlem
  • 2002-02-02 10:47

Jag har en vag känsla av att brännaren inte stödjer MMC dvs SCSI-Helper kommer inte hjälpa. Har personligen en gammal Yamaha SCSI som inte fungerar och en ganska sprillans Plextor, ingen av dem leker under X tyvärr. Kör då Toast 5.1.1 och med Adaptecs 2930u kort i båda kärrorna. Fortfarande irriterande som fan eftersom Plextorn är en bra och kapabel 12x:are man blir lite putt på Apple att de inte försöker chefa.

1
Bevaka tråden