Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imovie --> DVD-R? (dessperat!)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort en film som är ca 40min lång i Imovie 3.0.3.

Fråga 1:
Jag undrar hur jag ska göra för att få så bra bild och ljud kvalitet som möjligt och samtidigt få plats med den på en helt vanlig DVD-R skiva.

Fråga 2:
Hur eller i vilket format ska jag spara filmen i för att den ska kunna köras i en helt vanlig hemma DVD-spelare?

Jag har: Toast 6, DVD-brännare, DVD-R skivor, Imovie 3.0.3

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-23 02:37

1: Bara köra en export to dvd. Det rymmer 4.7 gb cirka på en skiva så. Kör hårt

2: Samma som ovan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-23 02:47

Har du inte iDVD?

Exportera filmen från iMovie i fullformat (DV). Öppna Toast, klicka på fliken "video", dra in din film i fönstret. Kryssa i alternativen du vill ha nere till vänster, du ska använda "high" som videokvalitet för filmer under 60 min och PAL (standard i Europa). Stoppa i en DVD-R och klicka på stora röda knappen nere i högra hörnet. Beroende på vad du har för dator och brännare tar kodningen och bränningen olika lång tid... nån knapp timme för en dual G5 och kanske tre eller mer för en G4 400 (grov estimering).

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 14:28
Ursprungligen av C-online:

Har gjort en film som är ca 40min lång i Imovie 3.0.3.

Fråga 1:
Jag undrar hur jag ska göra för att få så bra bild och ljud kvalitet som möjligt och samtidigt få plats med den på en helt vanlig DVD-R skiva.

Fråga 2:
Hur eller i vilket format ska jag spara filmen i för att den ska kunna köras i en helt vanlig hemma DVD-spelare?

Jag har: Toast 6, DVD-brännare, DVD-R skivor, Imovie 3.0.3

Som någon redan frågat, har du iDVD? I så fall släng i filmen i iDVD och välj ett snyggt gränssnitt, så blir hela upplevelsen sååå mycket bättre!

/Jonas

1
Bevaka tråden