Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Overdrive

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-02-01 15:02

En betaversion av USB Overdrive för Mac OS X har släppts. För närvarande stödjer den bara möss, ej joysticks eller gamepads.

Äntligen kan jag använda alla knappar på min Logitech Mouseman Wheel Optical "Yo in the house" mus!

Tanka här

Jepp, klart en av dom bästa shareware produkterna som finns!

Drog ner beta 2 idag. Jag är alldeles chockad.
Varför har jag inte använt denna shareware förut?
Nu änligen har jag full funktionallitet på min Microsoft (usch, jag vet ) mus. Alla 5 knappar. Underbart!

Saknar bara en grej... vill att mina extra knappar ska vara back/forward i explorer men det verkar inte gå att lösa, just nu i alla fall. Det kanske kommer senare.

Hej Mattias

Jag har fjärde knappen (vid tummen) på min logitech inställd via Usb overdrive att backa i explorer. Sitter just nu på en pc, så jag är inte säker på detta, men jag tror att det är cmd-shift(el. alt)-8. Funkar i os x med svensk teckenuppsättning.

//J

Det är bara trycka comando pil vänster eller höger så går det att bläddra i webbläsaren.
/roffe

Roffe Dugse:
Tack för tipset... hade inte en aning om denna funktion... helt kung tyckr jag

... måste tillägga att jag stter med bärbar privat och använer aldrig mus med den

Enda problemet med Cmd - Bakåtpil är att om man har en quictimefilm laddad i browsern så händer det att den får för sig att spela upp filmen baklänges.

Kortkommandot jag refererade till ovan är alltså det som listas bredvid back i "go" - menyn.

//J

Och ändå smidigare...
Har min scrollknapp inställd på Command + ~
vilket innebär att du navigerar genom öppna fönster i Explorer

Låter suvve... *laddar hem*

1
Bevaka tråden