Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klippa i en film

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-23 17:07

Hejsan!

Jag och en klasskamrat ska göra en 20-minuters film som ska handla om musiken under Vietnamkriget. Detta är vårt projektarbete, på 100 poäng på gymnasiet.

Jag har några filmer, både .avi och DVD-filmer som jag skulle vilja ta ut några klipp från. Vilket program är lämpligast att använda till detta?

Har ni dessutom något tips på ett bra videoediteringsprogram som kan användas både på mac och på PC så är jag tacksam. Annars lutar det nog åt att vi bara kör iMovie på macen.

MVH.
Karl Fridolf

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-12-23 17:20

Det enda jag kan tänka mig kan funka om man skall klippa lite på pc å lite på mac är väl premiere som finns till båda. Vet dock inte hur användarvändliga dom är gentemot varandra.

• Medlem
  • Sverige
  • 2004-12-23 17:24
Ursprungligen av KarlF:

Hejsan!

Jag och en klasskamrat ska göra en 20-minuters film som ska handla om musiken under Vietnamkriget. Detta är vårt projektarbete, på 100 poäng på gymnasiet.

Jag har några filmer, både .avi och DVD-filmer som jag skulle vilja ta ut några klipp från. Vilket program är lämpligast att använda till detta?

Har ni dessutom något tips på ett bra videoediteringsprogram som kan användas både på mac och på PC så är jag tacksam. Annars lutar det nog åt att vi bara kör iMovie på macen.

MVH.
Karl Fridolf

Avid Free DV funkar både för Mac OS X och Windows XP

1
Bevaka tråden