Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod-skämt på Letterman!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 23:50

Letterman körde nyss ett Ipod-skämt . Han själv började med att visa en ipod mini (fast antagligen en fejk eftersom den var vit) som han sa rymde 1000-låtar.
Sedan tog Paul upp en 40gb och sa att den rymde mer men sedan visades en kille från personalen som hade en enorm Ipod som han sa rymde typ en miljard-låtar. Kasst skämt men en jäkla reklam i alla fall...

Se reprisen imorgon klockan 18,00 på ZTV om du vill se det...

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 02:13

Ha, det måste jag se i så fall. Bara för att du nämnde det och för att jag hatar Lettermans skämt i allmänhet. Fattar inte hur man lyckas göra så fruktansvärt plump och platt humor när man har ett helt team med unga förmågor som skriver åt en. Det du beskrev var ju fan inte ens ett garv, bara hemskt. Men jag ska se det nonetheless.

• Medlem
  • Täby
  • 2004-12-24 17:16
Ursprungligen av petsematary:

Ha, det måste jag se i så fall. Bara för att du nämnde det och för att jag hatar Lettermans skämt i allmänhet. Fattar inte hur man lyckas göra så fruktansvärt plump och platt humor när man har ett helt team med unga förmågor som skriver åt en. Det du beskrev var ju fan inte ens ett garv, bara hemskt. Men jag ska se det nonetheless.

Dålig hurmor du har isf... jag sitter o skrattar som fan när jag kollar på letterman

• Oregistrerad
  • 2004-12-24 19:12
Ursprungligen av kainen:

Dålig hurmor du har isf... jag sitter o skrattar som fan när jag kollar på letterman

Jag är komiker själv, men sånt där är ju fruktansvärt subjektivt som bekant.

Min bild av Letterman är en trött tomte som drar kassa skämt och när de inte funkar, stirrar han som ett fån in i kameran tills någon skrattar. But like him if you want to.

För en del år sedan så avskydde jag Letterman och funderade länge på varför han retade gallfeber på mig... så efter en del tänkande så måste jag säga att karln är ett mästerligt geni som kan göra av med tid på just ingenting. Numera så har jag otroligt roligt av att sitta av tiden med honom. För mig är David Letterman "Mac" och Jay Lenno "PC". Hos Jay känns replikerna skrivna i förväg och hos Letterman så kommer dom spontant eller att han driver med själva företeelserna i det han ska prata om. Han är en lysande intervjuvare de gånger han är inne på seriösare områden typ när han intervjuvade Bill Clinton. Man får ta sig många funderare på hur han kan ha fräckheten att även driva med sig själv, vrida och vända på nya kostymen, harkla och hosta och då sätta i system att kolla hur korkad hans publik är och OM dom skulle skratta igen åt något som han själv uppenbart (?) tycker är ett kass skämt. Nä Letterman är snudd i klass med Seinfellt även fast just dom två företräder lite olika changrar. Letterman kan föra ett intelektuellt samtal på djup nivå, det kan inte Jay Lenno.

Olle

• Oregistrerad
  • 2004-12-25 11:55

Jag håller med... Letterman kickar Leno-rumpa. Han är spontan och mycket bra även när det gäller seriösa intervjuer. Sedan håller han hårt på sin personliga integritet, vilket väl får ses som ganska ovanligt idag.

• Oregistrerad
  • 2004-12-25 21:23

Men Conan är bäst, där har vi G5:an

• Oregistrerad
  • 2004-12-25 22:29

Leno kickar er alla, även era mödrar!

Ursprungligen av oskarrr:

Men Conan är bäst, där har vi G5:an

Kan bara hålla med... CONAN F---IN RULEZ!

• Oregistrerad
  • 2004-12-26 14:04

Jepp, håller med om att Conan är roligast av de där hostarna. Men hans program går ju senare på kvällen också, så han har ju utrymme att vara lite mer "fräck" eftersom barnen gått och lagt sig (eller annonsörerna).

Ursprungligen av petsematary:

Jepp, håller med om att Conan är roligast av de där hostarna. Men hans program går ju senare på kvällen också, så han har ju utrymme att vara lite mer "fräck" eftersom barnen gått och lagt sig (eller annonsörerna).

... eller den kristna högern...

Efter som jag aldrig hört talas om denne "Conan" så undrar jag stilla över var i hans budskap som det ges utrymme för ett intelektuellt utbyte - berätta gärna, eller är hans program bara i navelhöjd ? Ja med tanke på OM annonsörerna flyr och att det ligger på icke barnprogramtid. är det en ståupp komiker vi nu halkat in på?

Conan är utsedd att bli Jay Lenos efterträdare. Humor är ju väldigt subjektivt men jag håller med dom som anser han är roligast av de tre.

Late Night with Conan O'Brien

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-12-26 16:12

Letterman är löjlig, Conan tar sig själv på för stort allvar, Jay är kungen av dessa tre.

Letterman är originalet - allt annat är plagiat...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-12-26 19:12
Ursprungligen av Olle@mac:

Letterman är originalet - allt annat är plagiat...

Nej, nej... Det var Johnny Carson med Tonight show som var originalet. Alla trodde Letterman skulle få axla manteln som den kronprins han var, men NBC petade in Jay Leno istället. Letterman blev förbannad, sa upp sig och startade konkurrerande The Late show. Conan har trainee-showen Late night show på NBC, och väntas så småningom ta över efter Leno. Men som vi vet har NBC gjort oväntade drag tidigare så vem som tar över Tonight show efter Leno är fortfarande ett öppet kort.

I svedala kan man se The Tonight show på Kanal 5, The Late show på ZTV och Late night på TV4+.

David är bara tråkig. Inte ens roligt att se på. Nästan tragiskt tråkigt.

Jay är okej. Bra stå-upp skämt från början, inte för att dom är roliga utan för många av dom är väldigt bra satir. Maskinbandsproduktion på skämten känns det ibland dock som.

Conan är bäst. Varje gång man ser på programmet så skrattar man åtminstånde ett par gånger. Intervjuerna med gästerna i programmet är t.om intressanta att se på eftersom Conan har väldigt bra research och att hans energi bara lyfter upp det hela.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-12-26 23:21

Håller med er om att Conan är riktigt bra! Han har säregen humor den mannen... Enter the cone zone

Men jag gillar Letterman skarpt. Lettermans humor är lite tradig men man vänjer sig vid den och blir mer och mer fäst vid den desto fler program man ser. Han har en förmåga att dra ut och köra skämt under så lång tid, samma skämt kan drivas i veckor i program efter program tills det slut blir kul... hans Oprah skämt är sånt... har man lite torr humor är det klockrent...

Jay Leno kör lite mer direkta slapstick skämt, lite mer garv över det. Synd att vi inte har några komiker i Sverige som ens kommer i närheten av dessa gubbar...

Ursprungligen av Kalle W:

...Conan har trainee-showen Late night show på NBC, och väntas så småningom ta över efter Leno. Men som vi vet har NBC gjort oväntade drag tidigare så vem som tar över Tonight show efter Leno är fortfarande ett öppet kort.

Njae... de sa officiellt för ett tag sedan att Conan ska ta över inom en 5-årsperiod. Här en artikel som talar om en "Smooth transition"

http://msnbc.msn.com/id/6115643

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 02:53

Ingen intervju i de där programmen blir särskilt bra, tycker jag. Varken de som Conan eller Letterman eller whomever gör. Det är alldeles för mycket smöra för kändisen och titta på ointressanta filmklipp. Alla filmer som de gör promotion för kan ju knappast vara bra - men när hörde man en host säga "jag kollade på din nya film igår...den sög tyckte jag"?

Men det är väl inte så konstigt att det är så med tanke på att filmbolagen betalar för att deras folk ska sitta där och göra reklam. De har ju t.o.m. manus för vad som ska sägas om filmen - därav cue cardsen som programledarna läser i slutet på varje intervju. Det är ju mer marknadsföring än tv-program. Om det är bra eller dåligt orkar jag inte tjafsa om.

Conan var manusförfattare för exv. The Simpsons innan han fick sitt eget Late Night-program, hans kusin är även Denis Leary, ståuppkomikern. Därför är det inte så konstigt tycker jag, om han är roligast av allihop eftersom han actually har jobbat med roliga program innan. Finns ju inte många "otecknade" sitcoms som faktiskt är roliga i USA (bara min åsikt). Mina grannar sitter och glor på Vänner och garvar häcken av sig och jag vill mest bara spy.

Jag föredrar brittisk humor eftersom den är mycket mer manusbunden, publikfrånvänd och inte så fruktansvärt beroende av live-respons från folket i studion. Mycket på grund av dess bakgrund inom universitetsvärlden och teatersällskapen där. Amerikanarna är ju mycket mer show och entertainment-inriktade, säkert mycket p.g.a. Vegas-traditionerna och arvet från Sinatra, Crosby m.fl. Men se vad ni vill. Smaken är och ska vara delad.

Alla får gilla vad de vill, men bara jag kan ha rätt

Senast redigerat 2004-12-28 20:42
1
Bevaka tråden