Ingen intervju i de där programmen blir särskilt bra, tycker jag. Varken de som Conan eller Letterman eller whomever gör. Det är alldeles för mycket smöra för kändisen och titta på ointressanta filmklipp. Alla filmer som de gör promotion för kan ju knappast vara bra - men när hörde man en host säga "jag kollade på din nya film igår...den sög tyckte jag"?
Men det är väl inte så konstigt att det är så med tanke på att filmbolagen betalar för att deras folk ska sitta där och göra reklam. De har ju t.o.m. manus för vad som ska sägas om filmen - därav cue cardsen som programledarna läser i slutet på varje intervju. Det är ju mer marknadsföring än tv-program. Om det är bra eller dåligt orkar jag inte tjafsa om.
Conan var manusförfattare för exv. The Simpsons innan han fick sitt eget Late Night-program, hans kusin är även Denis Leary, ståuppkomikern. Därför är det inte så konstigt tycker jag, om han är roligast av allihop eftersom han actually har jobbat med roliga program innan. Finns ju inte många "otecknade" sitcoms som faktiskt är roliga i USA (bara min åsikt). Mina grannar sitter och glor på Vänner och garvar häcken av sig och jag vill mest bara spy.
Jag föredrar brittisk humor eftersom den är mycket mer manusbunden, publikfrånvänd och inte så fruktansvärt beroende av live-respons från folket i studion. Mycket på grund av dess bakgrund inom universitetsvärlden och teatersällskapen där. Amerikanarna är ju mycket mer show och entertainment-inriktade, säkert mycket p.g.a. Vegas-traditionerna och arvet från Sinatra, Crosby m.fl. Men se vad ni vill. Smaken är och ska vara delad.
Alla får gilla vad de vill, men bara jag kan ha rätt