Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ och SMS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat hem ICQ 3.0X och kör den på OS 9.2 och SMS funktionen funkar inte. Kommer alltid felmeddelande... någon annan med samma problem?

Min flickvän har samma problem, hon kan inte skicka sms (OS 9.2) till mig. Men jag kan skicka till henne med samma program i OS X. Mysko

För mi beror det på till *vem* jag skickar till. Vissa nummer går utmärkt och blixtsnabbt. Andra fungerar aldrig, får bara nåt i stil med "Wrong destination address" eller liknande.

• Medlem
  • 2001-12-29 02:08

Enligt ICQ och Airbornww (Där via alla SMS via ICQ sänds) kan man skicka till dessa nätverk...

Comviq GSM AB
Europolitan AB
Telia Mobitel AB

Vilket verkar vara lite underligt, eftersom jag kan inte skicka till mig själv (Comviq kontant), min farsa (Comviq Joker), min bror (Telia Bas eller något sånt) eller min mor (Europolitan)...

Det har inte att göra med hela nätverk, snarare enstaka nummer, för kan skicka till vissa Telia-abbonnenter, men inte andra.

Har ett litet bekymmer. Inörjan fick man alltid bekräftelse på att sms:et har gått fram. Inte nu längre, ICQ står bar och harkar och visar att SMS:et håller på att skickas. MacOS 9.1 ICQ 2.5 mvh johan

hmm ja lite seegt kan de va ibland.. jag kör ICQ 3.0X i OS X... funkar väldigt bra men när det kommer till SMS så kan de bli problem ibland. Vissa nummer får man felmeddelanden och man får inte längre en ruta som poppar upp och säger.. "Ditt SMS är nu skickat" utan man får typ stänga ner SMS rutan efter ca 10 sek och hoppas på att det skickats, mycket underligt. :rolleyes:

Japp, samma problem här med ICQ fast med olika versioner av program och OS, det låter som om det är ICQ server elelr nått som krånglar för oss maccar. Det är väl inte den enda som besvärar oss men vi kniper ihop och löser problemen. Det gör oss starka....

Om du har bytt leverantör men har kvar nummret så fungerar det inte.

Sen har leverantörerna i vidare utsräckning börjat spärra gratis leverantörer p.g.a belastning.

Så.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-01-02 18:37

Du måste skriva +46 ibörjan

1
Bevaka tråden