Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika status i Adium

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snor den här tråden i stället för och skapa en ny. Finns det något sätt att i Adium använda flera olika status i ICQ som jag ser det finns det ju bara Online och Away. Vill gärna att de olika status som finns i icq ska kunna användas så som N/A, DND, Occupied och Invisible. Kan den ej stödja de olika status som finns i icq känns ju programmet ganska meningslöst.

Högerklicka / ctrl-klicka på Adiums programsymbol i dockan. Gå in under "Set Away Message" och välj "Custom Message...".

Ursprungligen av Christofer:

Högerklicka / ctrl-klicka på Adiums programsymbol i dockan. Gå in under "Set Away Message" och välj "Custom Message...".

Ja, hittat det men det är ju fortfarande statusen Away om än med annat "Away message" vill kunna göra så som man kan i orginal icq och använda N/A, Do Not Disturb och Invisible. FÅr väl hålla mig till PC i så fall då.

Adium stöder available, away, idle och N/A.

Ps. programmet är fortfarande beta...

Är det väldigt viktigt att dom ska se ikonerna också så får du väl köra gamla icq isf... Men det finns väl inget som hindrar dig från att t.ex. skriva "Stör ej" som auto-svar?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 06:24
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Är det väldigt viktigt att dom ska se ikonerna också så får du väl köra gamla icq isf... Men det finns väl inget som hindrar dig från att t.ex. skriva "Stör ej" som auto-svar?

Jag skulle vilja säga att adium är väldigt maccigt: ICQ har 6 statuslägen: Free for chat, online, away, not availible, occupied och do not disturb, men det förvirrar säkert användaren så vi implementerar bara online och away.

Jag stör mig skitmycket på det här enkelhetstänket som ganska ofta går till överdrift. Om nu användarna är så dumma kan man väl bara lägga in expertalternativ som är lite gömda eller ligger på ett annat ställe i stället för att göra det helt omöjligt för "power users" att ställa in det man vill.

Praktexemplet är finderfönster. Man kan få dem att öppnas i läge ett (stora ikoner) och tre (kolumnvy), men jag vill ha dem i läge två (lista med små ikoner) som standard..

Citat:

Ps. programmet är fortfarande beta...

Jo, men det är mirabilis ICQ-klient också, så det är ingen ursäkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 22:40

Jag har ett omvänt problem. Jag ser bara vissa av mina kontakters awaymeddelanden. Kollar jag på i ICQ på min PC så kan jag läsa deras awaymeddelande. Hur kommer det sig att jag bara ser vissa av dem i adium och vad kan man göra åt detta?!

ps. Håller med om att bristen på olika away är dåligt...ds

Sååå... det verkar ju vettigt att byta till PC för att kunna visa folk exakt vad du gör när du inte är vid datorn.

Jag begriper inte varför det är så viktigt. Man kan vara idle och away, och det räcker för min del. Spelar väl ingen roll vilken symbol det är - bara folk vet att du inte är vid datorn. Då är det ju bättre att gnälla på avsaknaden av progress bars i filöverföringar.

0.8 kommer att innehålla en omskrivning av hela statushanteringen i Adium.

Det är i alla fall den helt klart bästa multi-chat-klienten som jag har sprungit på, dessutom gratis.

MVH

1
Bevaka tråden