Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Hårdisk i FireSmart, hur många gånger?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-26 14:48

Har en ALU FireSmart hårrdisk som funkar bra. Men har funderingar då jag har 2 IDE-diskar som jag växlar mellan då och då. Alltså byter ut hårddisken i FireSmarten regelbundet. Men nu funderar jag över hur pass tåliga IDE-sladden är med tanke på att den böjs flera gånger då jag tar ur och sätter i hårddiskar, sladden fjädrar ju inte tillbaka så jag misstänker ju fler gånger man böjer kabeln desto större chans att den går av likt ett gem. Men det kanske är tåligt koppar förhoppningsvis?

Så min fråga är, hur många gånger kan man byta hårddisk i en FireWirelåda (FireSmart)? Kanske är värt att köpa en till, eller kanske en ny för jag har slittit för mycke med den?

Hoppas ni förstog vad jag mena.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-26 16:19

Jag tror nog att kabeln håller ett bra tag, men det är ju helt klart smidigare och säkrare att köpa sig en till låda. Lådorna kosta ju inte så mycket längre.

www.speedmania.se har vettiga lådor. Har själv en Speedmania Desktop och en ultracool och är hur nöjd som helst.

1
Bevaka tråden