Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GarageBand och Jampackflytt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God fortsättning på alla 99macare

Jag har pracis fått Jam pack 1 av min kära mor och nu tänkte jag installera denna men vid installationen så säger den att jag måste använda systemdisken.
För att kunna få ut bästa möjliga prestanda skulle jag vilja ha min andra disk med looparna.
Frågan är bara hur jag skall gå till väga???

Senast redigerat 2004-12-27 17:15
  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-27 16:06

Programet Pacifist ger dig b.la möjlighet att installera paket .pkg var du vill. Sen kanske du vill flytta hela Garageband också? då finns detta.

Ursprungligen av Kentor:

Programet Pacifist ger dig b.la möjlighet att installera paket .pkg var du vill. Sen kanske du vill flytta hela Garageband också? då finns detta.

Tackar tackar mkt trevliga små program!
Att flytta Garageband är inte aktuellt...
Men nu kan jag installera JamPack på min andra hårddisk... Hur får jag sedan garageband att hitta looparna som jag har lagt till?

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-27 19:29
Ursprungligen av EricBradley:

Hur får jag sedan garageband att hitta looparna som jag har lagt till?

Drag mappen med lopparna hit "se bild", välj att endast indexera.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2004-12-27 16:47
Ursprungligen av EricBradley:

God fortsättning på alla 99macare

Jag har pracis fått Jam pack 1 av min kära mor och nu tänkte jag installera denna men vid installationen så säger den att jag måste använda systemdisken.
För att kunna få ut bästa möjliga prestanda skulle jag vilja ha min andra disk med looparna.
Frågan är bara hur jag skall gå till väga???

Puh! Jag trodde Garageband hade flytt!!! Tänk vad särskrivning kan ställa till...

1
Bevaka tråden