Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla dokument sitter fast!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej....
Nu strular mitt OSX (10.2.1)....

Jag kan skapa, öppna, spara och slänga mappar, dokument och program. Men, jag kan inte flytta någonting. Behörigheterna är rätt, läs & skriv överallt där det ska vara och min användare är inställd på att kunna administrera. Allt är som "fastklistrat" där de ligger. Mycket irriterande.

Några tips?´

EDIT: skrev dit OSX versionen...

[ 07 November 2002, 11:14: Meddelandet ändrat av: Fleno ]

Startat om?

Of course......jag är inte tappad bakom en vagn!

Skitflummigt problem....

Kom igen nu......jag hyperventilerar snart!

Testa denna !!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Testa denna !!

Tack - jag hade precis samma problem som ”Fleno” - det fungerade helt ”klockrent” att reparera med ”Jaguar Cache Cleaner”. Frågan är vad som hände och varför…

Min far hade samma problem OS X 10.2.1, men jag tror allt löste sig efter en omstart.

Det där problemet är rätt mystiskt,
och jag har inte sett någon förklaring från Apples sida ännu. Någon som har en aning om vad som orsakar problemet?

/M

Se det som en magisk FE som vispar med sitt spö över din Mac...

Nää..serious - vet inte, men Jaggan har en massa cache filer som håller reda på dittan och dattan, som vart fönster låg på skärmen när du stängde av datorn , ikonerna ligger osv. Om dessa filer blir korrupta kan skummiteter som ovan uppstå.

Tur att det funkade - har inte testat själv - bara läst att Cache Cleaner har löst liknande problem

En reboot i terminalen gör samma sak...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
En reboot i terminalen gör samma sak...

Hur gör man en reboot i terminalen Micke?
Jag är en Unix-newbie som börjat inse terminalens styrka, och nu vill jag lära mig alla finurliga terminal-trix.

/M

[ 07 November 2002, 22:30: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

1
Bevaka tråden