Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudfil ej i headset

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
Jag har idag fått hem min julklapp till mig själv i form av ett Plantronics headset som funkar hur bra som helst. Dock upptäckte jag att en ljudfil på en sajt vägrar spelas upp i öronsnäckan utan envisas med att spelas upp på låg volym i datorns högtalare precis som förut. (Det står på sajten att filen kräver Windows Mediaplayer.) Allt annat ljud kommer i headsetet och både in- och utgående ljud är inställt på headsetet. Nu undrar jag: känner någon till voffo det blir på detta viset, och om det går att fiffla så att jag kan få även denna fils ljud in i headsetet?
Tacksam för svar - as always...
Siddimac man

Ps. Jag kör en G4 Sågtand med Panther. Ds.

Senast redigerat 2004-12-28 02:42
  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 14:34

i ljudinställningarna (antingen i systeminställningar eller den i verktygsprogram-mappen) så kan du ställa in vilken ljud-utgång som ska användas. det finns nämnligen två inställningar, en för system-ljud och en för varningsljud. kolla så båda står på din bluttetutte-lur. funkar inte det så e de microsofts fel. (allt e iofs deras fel, men just dehär specifikt )
annars, använd VLC till att spela upp wma-filer.

1
Bevaka tråden