Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm desktop + OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-02-05 14:17

Palm desktop betan för OS X bär sig väldigt spännande åt.
Jag har prövat det mesta - med resp. utan Palm i Classic i bakgrunden.
Ibland synkar den fint - ibland inte alls - senaste grejen är att synka men meddela ett antal errors i stil med: konflikt med instant palm desktop eller palm desktop.

Någon som överlistat betan?

Jag är ute efter mer info om de buggar som sägs finnas i Palm Desktop-betan för OS X. Nån som vet ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-05 21:06

Strul med sykning - för min Palm III funkar det hyfsat när man lärt sig tricken (dra ut och stoppa in usb sladdarna, "starta om" port monitor) - en kunds betydligt nyare Palm funkar dock betydligt sämre!

Hade strul när jag importerade data från Classic Palm Desktop: importen avslutades med en krash när den hade kommit till 98% - iofs inget större problem - jag hade synkat i Classic så jag hade all data på min Palm och importerade från Palm III -> Mosx genom att synka.

Värre: hade en krasch i mosx och efter detta så var all palm data borta - stor ångest - hade naturligtvis inte synkat på någon vecka. Det hela löste sig mha en ominstallation av Palm Desktop X (samma version som jag hade innan...)

Finns fler buggar men dessa är de jag irriterat mig på mest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-08 10:02

Har haft ett liknande problem Min User data "försvinner" när jag öppnar programmet. Trots att min user data fil finns kvar, mitt användarnamn finns på rulllisten i programmet. Men när jag klickar händer inget. Misstänker att det kan ha att göra med att min Tibook inte vaknar som den ska ibland. Jag är tvungen att reseta och då ställer datorn om sig till 1970. Löser detta genom att skapa ny profil och köra en "merge". Sen ersätter jag min gamla UD med den nya filen.
Det vore dock skönt att slippa denna procedus om någon har nåt tips...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-02-08 10:32

Jag har gjort erfarenheten med senaste (4.0b77) att man bör/måste ha själva Palm Desktop igång för att lyckas med synkningen, annars stannar den på någon av synkobjekten (conduit:arna).

Vidare såg jag att installeraren lade till "Palm Desktop Background" till min användare vid installation. Dock hittar jag inte programmet i mappen till Palm. Själva Hotsync Manager läggs ju till för varje användare som finns i systemet och som synkar sin Palm.

Palm i detta fall är m500 med PalmOS 4.0.

1
Bevaka tråden