Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Codecs till Quicktime?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-28 21:26

Finns det några codecs till Quicktime att få tag på? Har noterat att filmer flyter mycket bättre i Quicktime än i VLC så vill försöka använda Quicktime så mycket som möjligt. Och finns det någon subtitle-plugin? (iBook G3 700mhz, 640mb, Quicktime Pro (den nyaste) ).

Sök på versiontracker, så hittar du ett och annat.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-28 22:21

mm gjorde det men hittade ingen codec för typ xvid och sånt. eller missade jag det bara? skicka länk om det finns (nej jag är inte lat utan jag har faktiskt letat redan inna jag skrev tråden men visste inte om nån av det jag hittade var nått att ha).

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-12-28 23:06

Detta är något som diskuterats i den här tråden tidigare.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-29 00:25
Ursprungligen av xtimmyx:

mm gjorde det men hittade ingen codec för typ xvid och sånt. eller missade jag det bara? skicka länk om det finns (nej jag är inte lat utan jag har faktiskt letat redan inna jag skrev tråden men visste inte om nån av det jag hittade var nått att ha).

Nog måste du ha missat sökord: codec

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-29 00:29

3IVX här divX här

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-12-29 18:08

tackar. hur är det med subtitles då? går det att ordna?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-29 18:51

QuickTime Player har tyvärr inte stöd för subtitles. Det har däremot både VLC och MPlayer. Eftersom du redan tycks ha bestämt dig för att inte använda VLC, rekommenderar jag en titt på MPlayer. Förutom subtitles och stöd för AVI och WMV tycker jag dessutom att MPlayer ger något bättre bild än de andra alternativen. Det är förstås bara min högst personliga åsikt.

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-29 19:46

Movie Time löser det hela fullskärmsuppspelning och undertextstöd.

1
Bevaka tråden