Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna lite mp3 till en lyssningsbar Cd att använda på vanlig cd-spelare/stereo

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag inte gjort detta så ofta är jag lite novis på området bränna mp3 till en lyssningsbar cd som går att använda på vanlig stereo.

Jag har sabbat min Apple-help fil så därför skriver jag ett tråd här och frågar.

Kan jag bara få ett litet "ABC" eller 1, 2, 3. svar på det som verkar så enkelt..hur bränna över mina mp3 låtar på en cdskiva som jag sedan lyssnar på via stereon?

Jag kan nämna att jag inte har Toast.

TPF,
Gambit

Du behöver inte något annat än iTunes och en cd-brännare. Gör en låtlista i iTunes och klicka på Bränn CD. That´s it!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-08 07:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Eftersom jag inte gjort detta så ofta är jag lite novis på området bränna mp3 till en lyssningsbar cd som går att använda på vanlig stereo.

Jag har sabbat min Apple-help fil så därför skriver jag ett tråd här och frågar.

Kan jag bara få ett litet "ABC" eller 1, 2, 3. svar på det som verkar så enkelt..hur bränna över mina mp3 låtar på en cdskiva som jag sedan lyssnar på via stereon?

Jag kan nämna att jag inte har Toast.

TPF,
Gambit

gå in i inställningar i iTunes och ta konvertera till AIFF (råformat) är det är klart bränner du AIFF filerna på en cd, då får du in ca 80 min,,

sen är det en idé att slänga AIFF filerna eftersom fom lär ta 800mb ~

Va ??

Nää..du behöver inte göra AIFF av dom, det gör itunes "on the fly" när du klickat på bränn CD.

Klart !

[ 08 November 2002, 07:47: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-08 11:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Du behöver inte något annat än iTunes och en cd-brännare. Gör en låtlista i iTunes och klicka på Bränn CD. That´s it!

kolla först så att skivformatet (heter det så på svenska?) är inställt på ljud-CD. Det alternativet hittar du under Bränning i inställningarna för iTunes.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: coach:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

kolla först så att skivformatet (heter det så på svenska?) är inställt på ljud-CD. Det alternativet hittar du under Bränning i inställningarna för iTunes.

Mm, bra tips, annars kan man råka bränna en mp3-cd istället. Och ja, det heter "skivformat" på svenska.

Man kan gärna låta inställningen för brännarhastigheten vara lite lägre, typ 2x eller 4x för som jag förstått det så ökar en högre hastighet risken att sämre cd-spelare inte klarar skivan. Så var det iaf en gång i tiden.

en del har ju faktiskt toast... där finns fliken ´audio-cd´. det är bara att droppa filer i fönstret så gör toast resten, förutsatt att man droppat filer som är av rätt format (aiff, mp3, wav, etc.).

Ni ser!
Allt är inte så jäkla självklart

Gambit

Testat då Gambit ?

Har inte haft en minut över...är fortfarande på flygande fot...fötter

Men jag skall, lovar!

Häpp!

Gambit

1
Bevaka tråden