Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3 i QT?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-09 01:03

Jag gillar inte iTunes och föredrar vanlig mappsortering av MP3:or och vill öppna dem med QuickTime istället, men på min ena Mac så funkar det inte. Jag har försökt att välja "öppna med" och aktiverat "Öppna alltid med" men det vill sig inte.

Några tips?

Eh, får jag med all ödmjukhet fråga hur du föredrar QT före iTunes för musik?

Öppna alltid med ändrar bara den specifika filen. Vill du att ALLA mp3-filer ska öppnas med QT så ska du ta Visa info på en .mp3-fil och titta under rubriken Öppna med. Där finns en knapp som heter Ändra alla... och med den kan du ändra alla filer som heter .mp3 till att öppnas med QT. Liten varning dock: det går inte att ångra.

Förövrigt så går det utmärkt att ha vanlig mappsortering av mp3-filer och ändå köra iTunes.

  • Medlem
  • 2002-11-12 12:34

Ja just de, de var ju så man gjorde, Tack för hjälpen!

Ang iTunes så tycker jag den har en pucko självsortering och det blir segt att navigera med många MP3:or. Många äldre MP3:or funkar bara i QTP. Taggarna saknas på många vilket förvirrar iTunes ytterligare. Mkt bra encodning, men det är det enda jag använder den till. Många effektljud mm. gör att mappsorteringen är det enda som funkar tycker jag.

En del tycker att iTunes drar för mycket processorkraft, själv tycker jag det spelar mindre roll eftersom jag oftast inte gör några processorkrävande saker när jag lyssnar på musik.

1
Bevaka tråden