Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft föredrar Mac?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MS har gjort det igen!

Kolla in Microsoft at home. Riktigt snygg dator som familjen samlats runt på bilden högst upp måste jag säga.

Alltså efter alla dessa reklam-bloopers borde ju någon chef säga till om att alla bilder ska kollas innan de lämnar reklambyrån och att de inte ska innehålla några Macar. Det skulle iaf jag göra om jag bossade på MS. Men vill man ha snygga datorer så...

T.o.m AMD kör ju Powerbook i annons. Men MS tar ändå priset med tabbe efter tabbe.

Är det bara vi Mac-freaks och reklam/medie intresserade som ser sån't här eller varför får det fortsätta.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Alltså efter alla dessa reklam-bloopers borde ju någon chef säga till om att alla bilder ska kollas innan de lämnar reklambyrån och att de inte ska innehålla några Macar. Det skulle iaf jag göra om jag bossade på MS. Men vill man ha snygga datorer så...

T.o.m AMD kör ju Powerbook i annons. Men MS tar ändå priset med tabbe efter tabbe.

Är det bara vi Mac-freaks och reklam/medie intresserade som ser sån't här eller varför får det fortsätta.

MS har ju ett flertal macmjukvaror så Powerbook är ju inte helt fel på bilden och Zire går ju att använda med de flesta datorer.

Ursprungligen av Errol Garner:

MS har ju ett flertal macmjukvaror så Powerbook är ju inte helt fel på bilden och Zire går ju att använda med de flesta datorer.

Sidan handlar ju om hur man blir effektivare med Windows XP (Ja, förresten, hur blir man det? Låter väldigt motsägelsefullt...).

Bilden kanske hade passat på Microsofts sida för Mac men det där är bara klantigt...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-29 22:16

Vilken snygg dator!

Snart visar de väl en PowerMac G5 med ett fint lysande äpplemärke!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-30 02:49

Är det inte dessutom en Palm Zire handdator som kvinnan på bilden skriver på? Dubbelmiss med andra ord...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-30 08:01

Exakt. Microsoft säljer massor av program för Mac OS också. Och det där är väl fin reklam för Apple?

ja precis, MS säljer inte datorer så att de har en mac på sidan är väl ändå inte fel, värre vore väl om det var Dell.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-30 10:43

Låt mig bara tillägga att de gör ett operativsystem till PC...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-30 11:41

Är den inte väldigt lik en sån där Vanio eller vad dom heter?
<duckar och springer...>

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-30 13:13
Ursprungligen av Danne V:

Är den inte väldigt lik en sån där Vanio eller vad dom heter?
<duckar och springer...>

Sony Valium menar du?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-30 13:50
Ursprungligen av Mondo:

Sony Valium menar du?

Nä. Men bara för att du har bytt till en smaskig tuttifrutti-ask som avatar istället för dom där evinnerliga bilderna på dej själv och din hund som du bytte en gång i veckan så förlåter jag dig den här gången.
Låt den här vara kvar ett tag, va...

Det är bara Mac-nördard som lägger märke till detta, och inom den gruppen är marknadsföringen redan döfödd, så jag tror inte valet av dator för effekt på marknadsföringseffekterna...

Danne V: Valio? Hör iaf hemma på frukostbordet...

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-12-30 22:48

Ha ha ha! Microsoft... Det är garanterat en bugg som gjort att det är en Mac på bild. Fast ingen annan än vi Mac-frälsta lär känna igen den datorn som en Mac ändå.

-- Patrik

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-12-31 00:49

De tycker helt enkelt att det är roligare med Mac. Jag menar deras Xbox-utvecklare sitter hela dagarna och spelar spel på Macar. Kan ni tänka er en intervjubild med någon av dem:"Hej, jag arbetar på Microsoft och ansvarar för utvecklingen av Xbox och här har vi vår kommande spelkonsol Power Mac G... ehmm jag menar Xbox 2. Det enda som är kvar är lite smärre justeringar av konsollådan, färgen och logotypen."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-31 01:46

Ni som har läst artikeln och sett innebörden ser väl att artikeln handlar om Peezee och Win Xp kraft, om deras fina och enkla gränssnitt

Sen om jag inte heller misstolkar så är inte bill gates och Steve Jobs bästa polare...Ungefär som om Wallenberg skulle ha en bild på Percy på sin sida eller ett utskick...

//tobias

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-31 02:47
Ursprungligen av atomlab:

Sen om jag inte heller misstolkar så är inte bill gates och Steve Jobs bästa polare...Ungefär som om Wallenberg skulle ha en bild på Percy på sin sida eller ett utskick...

//tobias

Tja, på WWDC 2004 så talade Steve Jobs om för åhörarna att han mötte Bill Gates på en konferens föregående vecka där dom båda bla sa att deras resp medarbetare aldrig har känt att relationen har varit så bra mellan dom båda företagen som nu, men du vet förstås bättre?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-31 03:16

Är det inte VIASAT's reklam som man ser en tjej framför en iMac G4 men på skärmen visas Internet Explorer i Windows, hur ser man det? jo, aktivitetslisten avslöjar att det är antingen 98 eller 2000.

Dom tog en dator som dom flesta känner igen, och kombinerade det med ett system som dom flesta känner igen, reklam kallas det.

• Medlem
  • 2004-12-31 03:53
Ursprungligen av bgoaa:

Är det inte VIASAT's reklam som man ser en tjej framför en iMac G4 men på skärmen visas Internet Explorer i Windows, hur ser man det? jo, aktivitetslisten avslöjar att det är antingen 98 eller 2000.

Dom tog en dator som dom flesta känner igen, och kombinerade det med ett system som dom flesta känner igen, reklam kallas det.

ähh jag känner tjejen, hon kör ju VPC

1
Bevaka tråden