Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Leta reda på en stabil ftp-server, tex. Sunet, välj en fil på ~50-100 MB och ladda hem den ett par gånger. Mycket mer tillförlitligt test än så är nog svårt att göra.
Precis. Testade min Universal ADSL2+ uppkoppling för en liten stund sen mot Sunet. Laddade en "megafil" från filarkivet. Till min förvåning upptäckte jag att hastigheten nådde bara upp till 870KB/s. Borde ha minst 20MB/s enligt specen från Universal.
Det kommer bli lite arga mail.
Precis. Testade min Universal ADSL2+ uppkoppling för en liten stund sen mot Sunet. Laddade en "megafil" från filarkivet. Till min förvåning upptäckte jag att hastigheten nådde bara upp till 870KB/s. Borde ha minst 20MB/s enligt specen från Universal.
Jag tycker också att det har segat fram i modemfart mellan varven nu men föreställer mig att belastningen på nätet varit ovanligt hög i samband med tsunami-historien.