Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub nu på onsdag?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lyxlirare
En annan måste slava till 10 på kvällen...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 22:23

men då kan du komma nu ju!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 00:29

macpub fortsatte hos johan med folle!

kolla www.mobilblog.nu för bilder

En ny nu då?

När jag har pengar och kan stanna länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 15:35

Skickade för en stund sen ut en förfrågan på malmö-maclistan om det inte är läge att dricka några öl i kväll. På en bar med öppet nät förstås... Reload, reload...

Ursprungligen av rk:

Skickade för en stund sen ut en förfrågan på malmö-maclistan om det inte är läge att dricka några öl i kväll. På en bar med öppet nät förstås... Reload, reload...

Om jag inte vore så pank så. Så jag får iaf hoppa över.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 16:11

Vi kan väl skramla så att även du kan förlusta dig en kväll som denna... Mac mini, iPod mini... Det kan nog bli kul...

Ursprungligen av rk:

Vi kan väl skramla så att även du kan förlusta dig en kväll som denna... Mac mini, iPod mini... Det kan nog bli kul...

Och vart ska ni gå? Vilka kommer? Vilken tid?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 16:27

Det vet vi inte. Behöver tips på bra bar med öppet nät. Än så länge är det bara jag, du och Johan som verkar förstå att något är på gång. Vi får väl se om fler hajar till när vi närmar oss kl. 6...

Ursprungligen av rk:

Det vet vi inte. Behöver tips på bra bar med öppet nät. Än så länge är det bara jag, du och Johan som verkar förstå att något är på gång. Vi får väl se om fler hajar till när vi närmar oss kl. 6...

Öppet nät, hur menar du exakt?

Annars vet jag att man kan få internätuppkoppling på Zorba, men då måste det stå en liten söt station i mitt fönster.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 16:39
Ursprungligen av Sailormoon:

Öppet nät, hur menar du exakt?

Annars vet jag att man kan få internätuppkoppling på Zorba, men då måste det stå en liten söt station i mitt fönster.

Det är kanske lika bra att köra med Zorba då. Har de öppet som vanligt eller är det bara lunchen de dragit in på?

Borde egentligen jobba länge ikväll men det lär jag inte göra... Bra att Zorba bara ligger 50 meter bort om det blir det....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 15:42

Jag e på!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 16:37

Annars har jag en massa folköl i min kul från förra pubben vi hade

Men hur kul är det?

Kommer förbi en liten stund! Kan vara där om en timme och tio min.

Och det var kl 18.00?

För mig är Zorba bara tvärs över gatan. Och det ska tilläggas att min station fungerar inte just nu, så om någon annan har så....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:29

har vi inget trådlöst internet så kan vi ju va var som helst. Gillar inte Zorba

Vi kan ju koppla upp oss via GPRS istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:30

19.00 är väl bättre. ingen på keynoten kommer ju få rapportera endå

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:34
Ursprungligen av JohanK:

19.00 är väl bättre. ingen på keynoten kommer ju få rapportera endå

Förslag på plats?

Jag försökte hitta en station här på jobbet men nix...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:36

Har iaf kollat att jag kommer åt macosrumors via min 3G-telefon..

Och om någon tar med en bärbar med bluetooth så kan jag använda min andra telefon att kolla upp med GPRS..

Hojta till när ni bestämt er, ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:37

Nån som varit på zorabs sedan dom byggde om? Tycker det ser lte för fint ut för oss

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:45

Jag tar med en PB med blåtand.

Och nej, jag har inte varit på Zorba på länge. Det finns förresten ett öppet nät i närheten. Jag skulle kanske ta och kolla om det når fram till Zorba. Ohennig då, bor han inte i närheten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:48
Ursprungligen av rk:

Jag tar med en PB med blåtand.

Och nej, jag har inte varit på Zorba på länge. Det finns förresten ett öppet nät i närheten. Jag skulle kanske ta och kolla om det når fram till Zorba. Ohennig då, bor han inte i närheten?

Jag bor i ohenniga gamla lägenhet nu Tvärr har jag inte internet ännu här... :/ Snor ett trådlöst nät av grannen.. Men det räcker mnog inte till zorbas.

Ursprungligen av JohanK:

Nån som varit på zorabs sedan dom byggde om? Tycker det ser lte för fint ut för oss

Tror jag inte, men om det känns "intebra" så välj nåt annat

Ursprungligen av JohanK:

Nån som varit på zorabs sedan dom byggde om? Tycker det ser lte för fint ut för oss

Fint? Jag tycker det har förlorat all charm, och gangsterstämningen där inne är inte heller något att hurra för... Fram för Vinnies igen!!!

Annars var det mycket trevlig, måste jag säga!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-12 10:37
Ursprungligen av scooterbabe:

Fint? Jag tycker det har förlorat all charm, och gangsterstämningen där inne är inte heller något att hurra för... Fram för Vinnies igen!!!

Annars var det mycket trevlig, måste jag säga!

Sist jag gick förbi där hade dom stora vita dukar och ljus på alla borden

Håller med dig om gansterstämningen. gillade inte stället alls.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-12 10:52

Och plast på borden som gjorde att ölen tippade omkull hade de... Nä, inget bra... Man skulle bara kunna tänka sig hur det skulle bli om man försökte sig på att dricka elva kilkenny...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:42

vad sägs om 18.30 utanför zorbas?

Så kan vi då ta beslutet om vi ska vara där eller hitta nått annat stället?

Jag kan skriva ut mitt mobilnr i tråden. så eftersläntrare vet om vi gick någon annanstans?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 17:45
Ursprungligen av JohanK:

vad sägs om 18.30 utanför zorbas?

Så kan vi då ta beslutet om vi ska vara där eller hitta nått annat stället?

Jag kan skriva ut mitt mobilnr i tråden. så eftersläntrare vet om vi gick någon annanstans?

Dte låter bra!

Bevaka tråden