Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla till skrivbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag, för att hoppa över till skrivbordet om jag har ett antal fönster öppna samtidigt? Jag hittar ingen tråd som tar upp det...eller så söker jag väl inte tillräckligt flitigt...
Det finns ingen ikon i dock för att komma direkt till skrivbordet och det går inte att klicka direkt på skrivbordsytan för att komma dit, alltså inte via Finder utan direkt till skrivbordsytan. Går det?

Och hur tar jag bort och lägger till ikoner i Dock?

/anne

Alltså, Exposé har du ju i 10.3.x då är det bara att trycka på F11, prova också F9 och F10..

Sen så är det bara att dra program till Dock ifall du vill ha dem där.

Sen kan du gömma dock med Cmd(äpple/rune) + knappen vänster om den + D.
Prova att leta lite i systeminställningar där finns det lite inställningar att göra med Exposé och Dock

Klicka på äpplet längst upp till vänster på skärmen, och sen Systeminställningar->Exposé.
Sen väljer du om"Visa Skrivbordet" skall aktiveras med Skärmhörn, Tangent, eller någon musknapp.
Ikoner drar du ner och släpper i dockan (Program till vänster om det vertikala strecket, allt annat till höger. Ta bort= dra ut och släpp utanför dockans område.

Här har jag valt att alla fönster skall minimeras om jag drar upp musmarkören till övre höger hörn på skärmen. Och även att skrivbordet skall endast finnas tillgängligt när tangent F1 nedtryckes.

Senast redigerat 2005-01-01 20:49

ahaaa! nu fattar jag vad exposé är till för! och tack för F11!!
nu kan jag andas ut!
superdupertack!

fast jag förstår inte det där med "aktiva skärmhörn"...i exposé...

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-01 22:41
Ursprungligen av annelito:

fast jag förstår inte det där med "aktiva skärmhörn"...i exposé...

Du kan ställa in så när musen rörs till det vänstra hörnet i den övre delen av skärmen så visas skrivbordet... Och när du drar den till högra nedre hörnet så går skärmsläckaren igång t.ex.

Ursprungligen av Legolas:

Du kan ställa in så när musen rörs till det vänstra hörnet i den övre delen av skärmen så visas skrivbordet... Och när du drar den till högra nedre hörnet så går skärmsläckaren igång t.ex.

ahaa!! och tack böckert för skärmdumpen! nu är jag lite klokare!
oftast är det bra att skriva väldigt övertydligt för att man ska förstå vad det hela handlar om...även om det kan verka dumt för att man själv förstår, men nu hänger jag med! tack igen!

1
Bevaka tråden