Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBredband v2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-27 17:42

TAG3, företaget som utvecklar MacBredband (program för att kolla sin Internethastighet mot ISP) undrar om vi vill ha en version 2. IIS tycker det kostar för mycket att göra en Mac-version, vilket ju är ganska B...

länk

//mattan

Å andra sidan tycker jag inte det programmet är så speciellt bra. Dels så fungerar det inte bakom brandvägg och proxys. Vilket dom flesta har. Sen är resultaten väldigt ofta missvisande. (hade en PC med Brendbansbolaget som enlig BT hade en 21 Kbits uppkoppling)

Men vad motiverar dom att det är för dyrt?
En Unix variant kan väl inte vara svår att porta på X?

Demokrati dammit!

• Medlem
  • 2002-05-27 23:08

Prova

http://www.bandwidthspeedtest.com

Det funkar rätt bra även i höga hastigheter, de flesta testerna verkar inte vara anpassade för mer än vanlig ADSL. Iofs har det inget med det aktuella programmet att göra.

• Medlem
  • International user
  • 2002-05-28 00:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
Vad är vitsen med programmet? Tycker det enklaste är att öppna en ftp mot ftp.sunet.se, tanka hem nåt stort och se hur fort det går (knappt 300 kB/s med Bonet).

Det är utvecklat i samarbete med konsumentverket (eller vad de nu heter) och har inställda servrar för olika ISPs. Om du har dålig bandbredd din ISP och vill klaga så kan det vara ett bra program att stödja sig på.

//mattan

Ja, för tusan. Alltid bra att ha en statlig enhet att klänga sig fast vid om ens ISP skulle jäklas.

[ 28 Maj 2002, 09:17: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
Vad är vitsen med programmet? Tycker det enklaste är att öppna en ftp mot ftp.sunet.se, tanka hem nåt stort och se hur fort det går (knappt 300 kB/s med Bonet).

Det är utvecklat i samarbete med konsumentverket (eller vad de nu heter) och har inställda servrar för olika ISPs. Om du har dålig bandbredd din ISP och vill klaga så kan det vara ett bra program att stödja sig på.

//mattan

Som sagt, om din ISP är med där. Bostream är inte det vad jag fattar. Sen fungerar det väl inte bakom en brandvägg.. Kanske är fixat.. Men men

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 00:18

Är det någon som lyckats få Bostream att gå snabbare än 300 kilobit/sekund?

Är det någon som lyckats få Bostream att gå snabbare än 300 kilobit/sekund?

De som har 5 Mbit abonnemanget lyckas säkerligen ofta

[ 05 Juni 2002, 00:46: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 10:12

Bostream levererar 2,5 M bit /s, då stämmer det tämligen väl med min snabbaste nedladdning (vad jag vet om) på 293 k byte /s. Jag vet inte om det händer att man kan få större bandbredd, men skulle tro att den är strypt på just 2,5 Mb/s.

b=bit
B=byte, 8 bitar, fast det ligger litet kontrollbitar och sånt.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 11:53

Tack, det klargjorde faktiskt en del saker.

1
Bevaka tråden