Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KDX och Telia

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-03 19:45

Hej,

När jag försöker logga in en KDX:server så får jag felmeddelande om "incorrect login and/or password".
Har kontrollerat så att login och password är korrekta och fungerande, men lik förbaskat så går det inte. Detta har fungerat alldeles utmärkt tidigare.

Har för mig att problemen böjade då jag uppgraderade mitt Telia ADSL från 8 mbit till 24 mbit (ADSL+) och skaffade ett nytt Zyxel-modem.

Kan det ha ngt med detta att göra...?
Har läst en del trådar om portar och en del sådan spärras ibland, fast jag har inte riktigt fattat detta med portar ännu...

Har prövat följande utan att lyckas:
logga in som annan användare på datorn
installera om kdx (och slängt plist-filerna)
kört cocktail
installerat om OS X (dock inte raderat hd utan bara installerat om systemet)

Någon som har ngr tips...?

//mmi

• Oregistrerad
  • 2005-01-03 22:39

är inte säker på att det är telia det är fel på.. just kdx brukar bråka för mig också, just när det gäller inloggningar.. kör med bbb. dom jag snackat med (utomlands) har aldrig hört talas om problemet.. odd

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-04 10:44

Det kan vara så att du har fel version av KDX Client i förhållande till servern. Tyvärr har de hållt på och ändrat i kommunikationsprotokollet mellan de olika versionerna.
Sånt brukar ju inte vara ett problem normalt sett men Haxial har glömt det där med bakåtkompabiliteten.

Kolla med serverinnehavaren vilken version han/hon kör och jämför med vad du själv kör för klient. Sen får ni försöka matcha ihop er.

Själv har jag server 1.520 och klient 1.600 vilket funkar ihop. Mer än en siffra bör det nog inte skilja efter punkten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 12:02

Har redan kollat och det ska vara version 1600 och det är den jag använder...
Som sagt så fungerade det tididgare, så problemen började innan jag tog hem den senaste versionen (som då för övrigt är den jag ska ha)...

Har precis raderat hd och ominstallerat systemet så vi får se om det hjälper, är dock tveksam.
Det känns någonstans att det är Telia som har hittat på något (i o m uppgraderingen till ADSL+)...

Fasen vad saker och ting blir krångliga ibland...

//mmi

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-01-04 13:34

Har du nå'n brandvägg aktiv? Eller har servern hamnat bakom en brandvägg?
Portarna TCP 10600 klient, TCP 10700 server och TCP/UDP 10800 om du har en tracker) måste nog vara öppna.

Har servern uppdaterats? I så fall kan man vara tvungen att gå in och uppdatera kontoklasserna och kryssa i "Can Login" under Miscellaneous.

(Det uppenbara hoppas jag att du redan kollat, shiftlåset, KDX skiljer på stora och små bokstäver)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 15:52
Ursprungligen av Gunnar B:

Har du nå'n brandvägg aktiv? Eller har servern hamnat bakom en brandvägg?
Portarna TCP 10600 klient, TCP 10700 server och TCP/UDP 10800 om du har en tracker) måste nog vara öppna.

Har servern uppdaterats? I så fall kan man vara tvungen att gå in och uppdatera kontoklasserna och kryssa i "Can Login" under Miscellaneous.

(Det uppenbara hoppas jag att du redan kollat, shiftlåset, KDX skiljer på stora och små bokstäver)

Han som administrerar servern har kollat allt och det är inte servern eller kdx som knasar utan något lokalt...

Japp, det uppenbara har jag redan kollat...

1
Bevaka tråden