Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Burken som DVD-spelare till projektor?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som har koll på hur bra bilden från Apples DVD-spelare är om man kopplar powerbooken till en projektor - jämfört med en progressive scan DVD-spelare och komponentvideokoppling till projektorn?

Funderar på om jag skall snåla in på DVD-spelarköp och använda powerbooken istället.

En relaterad fråga handlar om surroundljud. Finns det nån möjlighet att få ut surroundljud från burken?

Undrar

Chris

Senast redigerat 2005-01-05 18:02

jag kör iMac G4 till projektor och det blir skitbra. sålde min dvd-spelare förut eftersom jag aldrig behöver använda den. men det beror väl på hur pass kräsen man är.. men jag har än så länge aldirg funderat över att kvaliten skulle vara dålig på ngt sätt

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-06 15:56
Ursprungligen av krillekrokodil:

Är det nån som har koll på hur bra bilden från Apples DVD-spelare är om man kopplar powerbooken till en projektor - jämfört med en progressive scan DVD-spelare och komponentvideokoppling till projektorn?

Funderar på om jag skall snåla in på DVD-spelarköp och använda powerbooken istället.

En relaterad fråga handlar om surroundljud. Finns det nån möjlighet att få ut surroundljud från burken?

Undrar

Chris

Du kan köpa ett externt ljudkort med 5.1 eller varför inte 7.1. M-Audio säljer sådana för 1-2 tusen.

• Oregistrerad
  • 2005-01-07 09:34

Undrar

Chris

Eftersom en VGA eller DVI (Om du har en sådan powerbook) är redan progressiv så behöver du inte vara orolig där. Kvalitétsmässigt handlar det inte så mycket om vilken spelare du har utan om vilket grafikkort, personligen så gillar jag ATI's bättre än Nvidia när det gäller vanliga 2D bilder.

Trist är väl att du inte får Dolby Digital / DTS att dels apples spelare inte klarar av det (?) samt att du inte har/kan få en digital utgång på Powerbook (Kanske finns någon Firewire ljudkort, fast jag är inte hemma på sånt när det gäller mac).

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-07 19:15

Chris

Ja det går ju bra med t.ex en sådan här, billigt också.

1
Bevaka tråden