Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att hållla sin iBook "ny" så länge som möjligt...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-08 12:39

Har precis gått från PC-världen till en iBook 14" och jag frågar mig givetvis hur länge denna vackra skapelse kommer att vara vacker... Är det någon som har några tips på hur man ska göra för att hålla t ex handledsstödsytorna i bra skick? Jag tycker mig redan nu se att de delar där jag stöder handlederna börjar bli lite blankare än resten och det är ju givetvis något jag skulle vilja undvika om möjligt.

Sedan har jag också läst på Apples diskussionsforum att folk har haft problem med att tangentbordet repar skärmen när datorn är ihopfälld - är det något som någon här har märkt av eller kan jag vara lugn för sådana skador?

Det är inte repor, det är flott och skit från fingrarna som ger avtryck.
Köp ett Tucano Second Skin till den om du fraktar den mycket.
Lös mus och externt t-bord kan vara en idé om absolut inte vill nöta på den;)

• Oregistrerad
  • 2005-01-08 12:49

Tucano 2nd Skin är redan inhandlat... Likaså trådlös mus & tangentbord (iCurve skall köpas på måndag).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 13:33

perfekt, då saknas bara en duk som du har mellan tangentbordet & skärmen för 95:- tror jag på macoteket.

• Oregistrerad
  • 2005-01-09 22:44

Ok, en fråga till - jag har märkt att tangentbordets piltangenter verkar sitta lite lösare än resten av tangenterna, vilket innebär att det låter en del när jag trycker på dem... Är detta normalt eller bör jag kontakta Apple?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-09 23:09
Ursprungligen av andreas_p:

Ok, en fråga till - jag har märkt att tangentbordets piltangenter verkar sitta lite lösare än resten av tangenterna, vilket innebär att det låter en del när jag trycker på dem... Är detta normalt eller bör jag kontakta Apple?

Tycker mina är ganska fasta, men känner man efter så sitter "pg up" lite lösare än dom andra men det är inget man tänker på. Det är nog ingen fara med dina tangenter

1
Bevaka tråden