Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook och trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 17:10

Jag behöver hjälp, jag kommer troligtvis snart skaffa en iBook, och jag undrar om den funkar med D-Links bredbandsrouter (DI-714P+) trådlöst, eller om man behöver köpa något till eller om man måste använda ethernet kabel och inte ha trådlöst nätverk.

Jag vet att alla säger att D-link är sämst men det är det jag har hemma nu så det är inget att göra åt.

tack på förhand

• Medlem
  • 2005-01-08 17:24

Det funkar med allt som funkar till PC. Om det är 54a och inte g, så kan du däremot inte utnyttja full hastighet. Fast a-standarden är inte särskilt utbredd, så det är det säkert inte.

g-standarden på 108 Mbps (som min Netgear har) ger max 54 Mbps på Airport Extreme. Om jag inte missförstått det jag läst så ger g-standarden bättre räckvidd även med äldre utrustning.

• Oregistrerad
  • 2005-01-08 17:44
Ursprungligen av Svante S:

g-standarden på 108 Mbps (som min Netgear har) ger max 54 Mbps på Airport Extreme. Om jag inte missförstått det jag läst så ger g-standarden bättre räckvidd även med äldre utrustning.

802.11g är 54 mbit/s, dock finns super-g som ger 108.

Ursprungligen av christianf:

802.11g är 54 mbit/s, dock finns super-g som ger 108.

OK. Dock är Netgearkartongen märkt med ett stort g och 108 Mbps.

• Oregistrerad
  • 2005-01-08 22:28
Ursprungligen av Svante S:

OK. Dock är Netgearkartongen märkt med ett stort g och 108 Mbps.

Jo, men dom hittar på… …och det säljer…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 17:27

Ok tack, då tror jag att jag vet och tack för att du svarade så snabbt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 17:38

okej, det verkar bra, min d-link har ganska bra räckvidd så det borde bli bra..... tack igen

1
Bevaka tråden