vad jag vet kan man inte köpa domän direkt från NIC-SE längre utan måste gå via ett ombud?
och var hittar du en .se domän för 140 SEK? (vill gärna veta)
Det är så sant, man måste gå genom ett ombud för att regga. Det kan hända att första året därmed kostar lite extra eftersom reggningen väl har en administrationsavgift, men påföljande år är det inget som hindrar att man faktureras direkt från NIC-SE. Detta anser jag vara det "normala"; De andra bullarna gäller mest när ett webhotell vill sälja en helhetslösning typ. Hos Loopia som nämns ovan reggar de såvitt jag vet för 130:- första året, och år två faktureras man från NIC-SE (då 140:-). Ser dock på Loopia's hemsida att man kan faktureras av dem istället, billigare, kolla där
I vilket fall som helst så är det alltid möjligt för ägaren av domänen att styra faktureringsfråga och annat till 100%, så att även om den man reggar hos skriver sig själv som fakturakontakt så kan man ändra detta hos NIC-SE. Till det bör man givetvis se till att man inte har något avtal för sin .se-domän hos den man reggade hos, så man inte åker på någon äcklig årsavgift därifrån
Så in short bör du kunna klara dig på 140:-/år, detta är givetvis utan moms dock. Men billigare än innan nyår