Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag råkade kasta min mapp "Bilder", och nu undrar jag om man kan få tillbaka ikonen till mappen.
Finns den nån stans på hårddisken? Det bästa skulle vara om man fick tillbaka mappen igen, men det måste vara gratis.
Men nu har jag stött på ett nytt problem! Så länge man har namnet pictures funkar det, men när man byter namn till Bilder och loggar ut, så blir Bildikonen till en vanlig mapp igen! Vad ska jag göra?
Men nu har jag stött på ett nytt problem! Så länge man har namnet pictures funkar det, men när man byter namn till Bilder och loggar ut, så blir Bildikonen till en vanlig mapp igen! Vad ska jag göra?
Bra att det verkar fungera!
Mappen heter Pictures. (tips: öppna Terminalen och skriv ls -l och tryck Enter så ser du att alla mappar egentligen har engelska namn. För att se till att mappen verkligen heter Bilder så finns beskrivningen här.
Bra att det verkar fungera!
Mappen heter Pictures. (tips: öppna Terminalen och skriv ls -l och tryck Enter så ser du att alla mappar egentligen har engelska namn. För att se till att mappen verkligen heter Bilder så finns beskrivningen här.
Det funkar ändå inte.
Det här har jag gjort:
1. Ny mapp med pictures i namn. Ikonen finns.
2. Byter namn till bilder. Ikonen finns där.
3. Loggar ut. Ikonen är borta!
Vad har jag gjort för fel? Ursäkta min dumhet, jag är ny på mac! Hoppas jag kan få hjälp med detta!
Jo, absolut, du skrev ett litet p så jag trodde...
Okej, men vet du vad man ska göra istället för det jag gjort? Finns det nån intställning jag måste välja eller så? Jag förstod inte vad som menades i länken du skickade.
Ok, det är nog jag som var lite otydlig. Ska se om jag kan omformulera mig från början.
1. Skapa en mapp som heter Pictures i din hemkatalog (där den ska vara).
2. Öppna (i menyraden) Finder > Inställningar > Avancerat och klicka sen i och sen ur alternativet Visa alla filnamnstillägg.
3. Logga ut. Logga in.