Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac och dubbel skärmar!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Jag har eMac och en extra skkärm som jag har kopplat till den. Men kan bara klona bilden. Finns det något sätt som gör att jag kan dela upp 50/50 på vardera skärm?

Finns det något som funkar även för imac G3?

Ursprungligen av Michael Larsson:

Finns det något som funkar även för imac G3?

Nej, tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-09 23:34

iMac G3 KAN inte ha fler skärmar som större arbetsyta, utan endast spegla. eMac däremot klarar det egentligen från början, bara det att Apple spärrat funktionen för att skillnaden mellan eMac och de dyrare datorerna ska bli större. Screen Spanning Doctor är bara ett program som tar bort spärren - det kan inte ge extra kraft åt för svaga grafikkort.

yaeh

F-n vad häftigt !

jag undrade hela tiden varför man inte kunde ha 50/50 på vardera skärm. Men nu vet jag varför!

Är de något skadligt med att ha de på en eMac 1.25 G4 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 00:22
Ursprungligen av Dottio:

F-n vad häftigt !

jag undrade hela tiden varför man inte kunde ha 50/50 på vardera skärm. Men nu vet jag varför!

Är de något skadligt med att ha de på en eMac 1.25 G4 ?

Nej, det är helt stött av hårdvaran att ha flera skärmar, det är bara den där Apple-begränsningen som blockerar.

Screen Spanning Doctor säger att man gör det på egen risk (man ändrar ju trots allt i firmware och det kan vara riskabelt) men jag har aldrig hört talas om att någon skulle ha upplevt strul pga hacket.

1
Bevaka tråden