...detta KAN ju uppfattas som att jag talar med mig själv eller tänker högt, men som disträ kreatör intalar jag mig själv att jag har full rätt att göra det
Jo, efter att ha testat alla möjliga sätt att få igång mitt strejkande iChat (plist, nätverk et c) och dammsugit både 99mac och andra forum efter lösningar, har jag fortfarande inte kommit någon vart. Har till och med lyckats ladda hem det från Apple och ominstallerat, utan framgång.
Nu undrar jag om detta strul kan ha att göra med typsnitten. Vilka är absolut nödvändiga för att Apple-program som t ex iChat ska fungera? Helst av allt håller jag mig till Suitcase, och har därför kastat ut diverse risiga .ttf och .dfont-filer för att de inte ska blandas samman med mina egna postscript- och opentype-fonter. Kanske har jag i ivern gått loss lite väl hårt med motorsågen. Men man blev ju rätt uppgiven när det visade sig att det finns lågt räknat 4-5 sätt att aktivera fonter, med Adobe CS och t ex Suitcase installerade.
Är det så illa att - om mitt problem med iChat skulle kunna avhjälpas med "rätt" aktiva fonter - jag måste installera om systemet? Jag chansade lite när jag avaktiverade de i mitt tycke rätt onödiga fonterna, men behöll de som verkade livsfarliga att slänga. Kan tänka mig att detta debatterats till leda här på forumet, och förbehåller mig därför ödmjukt rätten att redan nu be om ursäkt för att jag kanske inte sökt tillräckligt noga...