undefinedHej,
Ingen jääteintressant artikel egentligen men för ett tag sedan så råkade jag (via någon konstig reflex i min kropp) spilla ett glas juice i min för närvarande väldigt lyckliga Powerbook.
Snabbt som faan drogs nätsladd och batteri ut, och fram till slasken - vända dator upp-och-ner..
Efter ett dygns torkande var jag nyfiken och se om datorn fungerade. Och - Jajamen, ett glatt litet macljud hördes vid uppstarten, fast skärmen var ack så svart..
Som fd. mactekniker började jag Googla lite på nätet och kom fram till att Inverter kortet förmodligen kunde vara sönder. Då det kostade 640 spänn från USA; vilket är nästan halva priset om man jämför med att ge äckliga försäkringsbolaget massa självriskpengar bestämde jag mig för att köpa ett kort själv.
Det var dock bara att glömma i Sverige då ÅF inte säljer reservdelar till privatpersoner, I usa är det visst en annan sak.. Så jag beställde ett kort, (Och passade på att slänga med ett Airport också - eftersom dom inte går att köpa nya längre - har visst Apple bestämmt). (Härligt det där med trådlöst och trådlösa nät som Steve jämt skryter om - Problemet är bara att inte ett enda jädrans PCMCIA Wlan kort fungerar till mac - typ).
Hur som helst, i Fredags kom paketet från USA (Efter att ha legat på Arlanda i 5 dagar o jäst - Tog 2 dagar att skickat det över halva USA och en massa vatten, men i underbara effektiva sverige så visste ingen på Arlanda vad dom skulle göra med det, tydligen).. jaja.
Inverterkortet är tydligen det första designerna på Apple tänkte på när dom konstruerade Powerbooken (Inget mig emot då den är väldigt tunn o fin). Inte lika kul när man skulle demontera den, cirka 20 moment för att få isär den (Då menar jag verkligen monikyler, dom skärmen var tvungen att tas bort.). 4 timmar senare, med nytt installerat Inverterkort, och ett nytt Airport i datorn så var stundens ögonblick inne.
Startknapp - ON.. Huston we have liftoff. ... Nää, inte alls. Skärmen lyste upp fast såg konstig ut, men vänta.. Det var bara Grafikkortet som startade igång.. YEAA skärmen fungerar, ihih. Och Airport ikonen kom ut, och den hittade min Dlink WLAN brygga. Det finns nog en gud trots alls