Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbdelning har slutat att fungera!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har gjort en enkel hemsida och lagt den i WebbServer/Documents/
Allt fungerade bra. Nu kan jag plötsligt inte aktivera servern från kontrollpanelen. Jag trycker på start, men knappen blir bara grå och ändrar sig inte till stopp ( om ni förstår vad jag menar).
Vad har jag då gjort på sista tiden som kan ha ställt till det?
1. Installerat QuicTime Streaming Server (kör 10.2 klient) Klickade först i att köra den på port 80, men har nu stängt av hela server.
2. Lekt med intällningarna till CUPS-skrivar intällningarna (utan att fatta något av vad jag gjorde.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är:
Kan jag försöka starta servern på något annat sätt än via kontrollpanelen (alltså via terminalen.
Kan någon ge ett tips på vad som kan orsaka detta fel. (vid uppstart står det i startfönstret att Apache-servern startar (men det gör den inte)
Alla förslag emottages tacksamt.
Mvh
Jörgen

Har hittat igen loggfilen för servern. Fattar igentigen inget
Den näst sista raden säger:
[error] [client 194.236.131.185] File does not exist: /Library/WebServer/Documents/scripts/..%2f../winnt/system32/cmd.exe
statfs failed because: No such file or directory
Känner inte igen IP numret,
Den sista raden säger:
[Tue Aug 27="27" 08:04:54 2002="2002"] [notice] caught SIGTERM, shutting down
Kan någon förstå vad som hänt?

Hej!
Det är lite pinsamt att göra alla inlägg själv, men jag ville bara säga att jag hittat felet. Jag hade varit inne i httpd.conf filen och skapat ett alias för cgi-script. Tyvärr hade jag missat ett fel i det alias jag skapat. Nu fungerar allt.
Mvh
Jörgen

1
Bevaka tråden