Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla 30" Cinema HD Display

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Apple lanserade nya 30" Apple Cinema HD Display var det nog fler än jag som blev köpsugna. Med det nya grafikkortet Nvidia 6800 Ultra uppstod möjligheten att ansluta två jätteskärmar. Vi har testat.

Vi fick tillfälle att testa trettiotummaren före jul och var både imponerade och ändå lite missnöjda med användbarheten. Någon vecka tidigare publicerade vi även testet av Nvidia 6800 Ultra som fick en tidigare tyst Power Macintosh G5 att surra.

Idag har vi fått möjligheten att låna en andra bildskärm för att testa upplevelsen av 135 cm bred bildskärmsyta. 5120 x 1600 pixlars upplösning. Mer än åtta megapixel. Väldigt stor imponansfaktor.

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=859

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-11 01:07

"Det är för stort" . Jaha? Tyckte inte "testet" sa mycket mer

Men jäklar vad min iBook 12" känns liten just nu :/

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 07:13
Ursprungligen av Björnström:

"Att placera en 30" Cinema Display på ditt bord är som att parkera en Hummer SUV i vardagsrummet. Du ber om uppmärksamhet. Det ser helt enkelt sjukt coolt ut."

Blir det här som att parkera 2 Hummer SUV i vardagsrumet då eller?
Eller nej det blir väl mer som att parkera ett herkulesplan i vardagsrummet kanske

Eftersom vi redan testat både grafikkortet och bildskärmen tidigare tillförde inte en extraskärm speciellt mycket, särskilt inte då kombinationen är direkt svåranvänd.

Jag kikade på en 30" igår på kullander, kag tycker att den är helt meningslös som datorskärm. Man ser ju inte kanterna om det beror på min begränsade förmåga att se med båda ögonen samtidigt eller inte det vette fan men 30" är inget mig

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 09:04

...man kan ju tänka sig att tex musikindustrin kan ha nytta av flera skärmar... rörlig bild (film)... osv..

Men visst skicka hit den Martin (räcker med en) så tar jag emot den - lovar att öppna gallerdörren - den yttre ståldörren, stänga av direktlarmet o släppa in dig...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-11 15:16

Jag tror nog en kombination med en mellanstor central skärm + två/flera små skärmar runtomkring är den bästa lösningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 16:52

känns väldigt missvisande att bilderna är tagna med så vidvinklig optik.

Bra test brorsan!

equip: Jag tror detta är en följd av den massiva storleken på skärmarna-- det går helt enkelt inte att gå över ~20mm utan att behöva backa rakt in i en vägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-13 17:14

Man kan backa uppåt i kanten av taket - då blir längden ngt längre och vinkeln roligare....

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 03:43

Jag kör Powerbook 17" nu. Känns instängt

Ursprungligen av Björnström:

Jag kör Powerbook 17" nu. Känns instängt

Lägg en beställning på 1 "30:are då

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 23:52

tycker det är fel att du använde "vidvinkel" lins på fotona här, visst ser mycket fräckare ut, men det ger en knappast något att relatera med, jag menar tangentbordet blir lika stort som skärmen, och när det gäller foto på 30" så vill man gärna ha någon bra referens vid sidan av, som inte blir förstorad:P

Ursprungligen av jockeleu:

tycker det är fel att du använde "vidvinkel" lins på fotona här, visst ser mycket fräckare ut, men det ger en knappast något att relatera med, jag menar tangentbordet blir lika stort som skärmen, och när det gäller foto på 30" så vill man gärna ha någon bra referens vid sidan av, som inte blir förstorad:P

Problemet är ju att hitta ett rum som är tillräckligt stort, utan vidvinkel måste du ju backa väldigt långt eftersom skärmarna är så breda.

Är det någon som har sett(tillgång till bild?) en 30" ACD monterad på en vägg? VESA stativet osv. Skulle gärna vilja veta mer om detta.

1
Bevaka tråden