Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nån annan som har haft problem med att skärmdumpar man tar bara blinkar till på skrivbordet som "picture-1.pdf" och sedan försvinner... tar jag två tre stycken i en följd så funkar det.
Kan det ha nått att göra med att jag ställt in alla PDF:er att öppnass i Acrobat istället för i Preview?
Samma sak hos mig. Ikonen dyker upp på skrivbordet, för att räcka ut tungan för att försvinna. Vart har jag ingen aning om. Och visste jag det skulle jag följa efter och spöa upp den.
Jag har varit med om det också, men problemet upphörde efter ett tag utan att jag hade gjort något.
För mig försvann den första, men följande funka OK.
Straaaange¿?
Hade också samma problem för ett tag sedan, detta övergick sedan i "automateldsskärmdumpning" dvs varje gång jag klickade med musen så togs en skärmdump, oftast inte fler än 6 st dock. Även detta gick över efter ett tag, nu upplever jag inga problem med skärmdumparna...
jag har med råkat ut för detta problem, även som Sputnik. (och nu skriver jag detta för uppmärksamhet)
Då har jag öppnat Terminalen och avslutat processen "screencapt".
Men det har trots det, fortsatt att inte funka, har ni provat att använda
programmet "Skärmavbildning" under verktygsmappen, funkar det med detta då?
Jag misstänker att det har med någon cache fil/preferens fil att göra
Den här tråden verkar vara lite gammal, men jag skriver ändå. Hade tidigare samma problem men efter uppgradering till Tiger har det försvunnit. Bugg i OS 10.3 kanske?
I en ännu tidigare version gjorde OS X ibland skärmdumparna som PNG och ibland som PDF. Det gjorde mig lite nervös...
Ursprungligen av dboy:
hmm... hittar inget sånt progg i verktygsmappen (har visserligen engelskt OS men inget som jag gissar är det)