Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för kortkommandon

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-11 13:29

Finns det något program för att använda kortkommando för att starta program. Skulle nämligen vilja starta RocketLauncher med Äpple+R om det är möjligt.

Finns inbyggt i OSX, kolla i Systeminställningarna under Tangentbord /Mus, där kan du göra egna genvägar.

edit: Just Äpple-R kanske är dumt då man tex reloadar www-sidor med denna, men Äpple-shift-R eller Alt-R kan ju fungera..

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-11 14:08
Ursprungligen av Johan S:

Finns inbyggt i OSX, kolla i Systeminställningarna under Tangentbord /Mus, där kan du göra egna genvägar.

edit: Just Äpple-R kanske är dumt då man tex reloadar www-sidor med denna, men Äpple-shift-R eller Alt-R kan ju fungera..

Men vad ska jag ha för inställning på kortkommandot? Jag har itne fått det att funka.

Ta en titt på quicksilver, googla det företaget heter blacktree

Det är inte riktigt vad du är ute efter men kanske passar ändå

Ursprungligen av xtimmyx:

Finns det något program för att använda kortkommando för att starta program. Skulle nämligen vilja starta RocketLauncher med Äpple+R om det är möjligt.

Använd programmet LaunchBar.!

Äpple + Space bara sen skriver man vilket program, vilken låt i itunes, vilken adress i adressboken etc man vill öppna.

Hrm.. kanske stämmer.. verkar lite svårt att starta ett program. Ja har inte använt de själv bara såg att funktionen fanns..

Så detta går inte lösa ens i Tiger? Det krävs alltså ett tredjepartsprogram för att starta ett program med ett kortkommando?
Någon som kan verifiera (jag får det heller inte att fungera)?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 15:27

inte ens ?

vissa saker är det enkalre och cleanare att OS tillverkaren
inte gör själv - testa Launchbar - funkar bra, om du gillar det kan du köpa licens för 140 spänn
värt varje kr

/Tangen

1
Bevaka tråden