- glemme
- Medlem ●
- Stockholm
ICQ också va?
Hotline finns, ICQ finns...inte Photoshop, det far garna komma.
Hotline 1.8.5 ar det som galler. De har borjat ta betalt for det nu ocksa, pa tiden tycker man. Man betalar ju hellre och an har den dar reklamen gaendes i programmet. Fasa! Tror man installerar det i Classic-laget men kor det, om man vill, i X.
ICQ ja, en version jag testade krashade nar jag fick ett meddelande :rolleyes:
ICQ funkar bättre nu, men det är ju tragiskt att Macversionen fortfarande ska vara ett par parsecs efter i funktionalitet..
Jag saknar faktiskt inte mycket. Jag skulle vilja ha ett bättre terminalprogram eller bättre teckenhantering i det.
Det vore inte heller fel med några tillägg till mail som: Flagga mail, flera kriterier per regel osv osv..
Annars är jag nöjd, jag blev dock van att inte ha BBEdit innan det kom, så dom tappade en kund..
Om vi nu ska vara proffs så är väl ett av de största problemen att det inte ens går att köra QXP i classic. För närvarande är den dörren helt stängd, och det är extremt betungande när vi pratar medievärlden. Kattskit helt enkelt...
Adobe och Macromedia far garna lagga pa ett kal. Freehand 10 kom visserligen nyss, men det ar Freehand det...hm.
Det är inte så superkompatibelt med linux, men Gimp ska tydligen vara på väg, fast då behöver man köra XFree86 i Darwinläge eller XTools från Tenon.
Dom systemen som det nästan går att kompilera rakt av från är dom olika BSD varianterna, och framförallt FreeBSD.
Samma har, vill ha Dreamweaver/GoLive ocksa i X version.
5.1 final kommer pa MWNY i Juli i alla fall och Office runt sept/okt.
Jepp, Dreamweaver och Photoshop är väl två av de viktigaste programmen för mig. Office, nja, ordbehandling kan man sköta med Nisus Writer eller AppleWorks.
Apple DVD player är också viktig, för nöjets skull. Kanske Dave också, men just nu är jag nöjd med Sharity.
Men saknas gör betydligt fler, utan en mångfald kommer det dröja länge innan majoriteten har bytt till OS X.
Office ar ju inte bara ordbehandling, jag vill at Excel, Powerpoint och Entourage, utover Word.
Counterstrike ocksa
Det viktigaste tycker jag är att man bör kunna använda all sin hårdvara. Då tänker jag främst på relativt ny hårdvara som möjlighet att montera ett CompactFlash kort via PCMCIA-porten eller varför inte att få min Epson Photo Stylus 870 att funka (ett år gammal skrivare borde de väl ändå kunna stödja!). Och givetvis stöd för DVD och annat godis som kom med datorn.
Sen kommer givetvis önskemål på program som antingen carboniserats eller är direkt skrivna för cocoa. Alla Adobes program, QuarkXPress och alla Macromedias program (FreeHand 10 är ju carbonizerad -- jippie). Nu avvaktar jag uppdateringar av mina program till jag vet att de är skrivna för OS X eller carboniserade.
Angande Gimp som det talades om tidigare i traden: 1.2.1 fungerar nu under OS X.
www.macgimp.org
De anvander Tenons XTools men papekar att demot bara racker i 2 veckor.
En skarmdump av programmet under OS X: http://www.macgimp.com/screenshots/gimpshot.gif
[ 16 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: m@cen ]
M@cen skrev
Office ar ju inte bara ordbehandling, jag vill at Excel, Powerpoint och Entourage, utover Word.
Counterstrike ocksa
Ok, uttryckte mig lite slarvigt, men faktum är att jag egentligen bara behöver ett ordbehandlingsprogram. Powerpoint använder jag aldrig, Excel sällan och Entourage, näpp, jag klarar mig med Apple Mail. M$ Office är något av en Dinosaurie för mig.
Väntar också på att Palm Desktop ska bli carboniserat...
Skapades ursprungligen av: glemme:
Det känns som det saknas vissa app till X. Men vilka är det som ni helst skulle vilja se en final release på så snart som möjligt?
Jag måste säga att Photoshop ligger högt upp på listan. Hotline likaså.
Använd Hotlineklonen Zombie istället. Rockar fett - både i X och under 9.1.
Än sålänge funkar inga audioapps till X.. tror det beror på att inga ASIOs är klara samt mididelen.. Lite orolig för hur X skall klara realtidskraven. Unix har normalt usla realtidsegenskaper, vill ogärna ha 80ms i latency som i windows..
/nix
Skapades ursprungligen av: hsjokvist:
Det jag går och trånar mest efter är väl Toast och release-versionen av IE 5.1.
Office, etc, går ju drägligt i Classic.
Roxio Toast 5 Titanium fungerar bra i X.
Hotline verkar inte fullständigt carboniserat, det drar inte full nytta av Aqua i t.ex. dialogrutor. Knappen "Connect as Admin" i servern fungerar inte för mig, påstår att jag inte installerat Hotline Client.
Skapades ursprungligen av: Magnus Krantz:
Roxio Toast 5 Titanium fungerar bra i X.
.
Så du har fått i gång Toast i X. Carbon ellr Classic?
Jag kan starta Toast i Classic men den hittar inte min brännare (iof kan det bero på att min CDRW är Pc-skräp från Creative Lab)
/nix
Naked and happy
Skapades ursprungligen av: nixon:
Så du har fått i gång Toast i X. Carbon ellr Classic?
Jag kan starta Toast i Classic men den hittar inte min brännare (iof kan det bero på att min CDRW är Pc-skräp från Creative Lab)
/nix
Naked and happy
Toast 5 är carboniserad. Med senaste uppdateraren av OS X bör det fungera att bränna, nu när det finns stöd för CD-brännare, men det har jag dock inte testat, jag provade bara att starta Toast innan jag uppdaterade MacOS, mest för att se om det var carboniserat som det sades.
Få se nu...
Emagic Logic
Cubase
Absynth
Reaktor
Reason
Recycle
Pro Tools
Peak
Sparkle
Alla Audio plugins som existerar (400+?)
Dreamweaver
Photoshop
Indesign
Ultimatte Knockout
Style Master
FireWorks
Virtual PC
Fonthanterare, någon vettig typ Fontagent
SMS program, ett bra
Inspiration
Maclink
Palm
Ordboken och andra uppslagsböcker
Timeslice och andra liknande
En bra Explorer
Netscape
En vettig browser vilken som helst
Ipnetmonitor
Macsoup
Objectplant
Scripter
Norton
Disk Warrior
Virex
Mount Everything
Zipit
PGP desktop
Real
Real SERVERS !!!!!
En fungerande Windows Media Player!
Med andra ord: Bara för att du inte saknar nåt på OS X så ska du inte tro att ingen annan gör det.....
Man ersätter inte 12000+ program i ett nafs, det är bara att inse.