Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto tappar tangentbordsfokus

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rysligt irriterande. Enda sedan jag fick min Powerbook så har iPhoto betett sig på ett dumt sätt. Det är så att när man ska till att döpa fotografier i programmet så tappar det rätt som det är input focus, dvs markören slutar vara i textfältet där namnet är och när man fortsätter skriva så är allt som hörs "ding" för varje knappslag.

Det är extra irriterande när man skriver fel och använder backspace, eftersom det då raderar bilder ur albumet.

Nån annan som upplevt det här problemet och vet vad man kan göra åt det?

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 14:51
Ursprungligen av Lundmark:

Rysligt irriterande. Enda sedan jag fick min Powerbook så har iPhoto betett sig på ett dumt sätt. Det är så att när man ska till att döpa fotografier i programmet så tappar det rätt som det är input focus, dvs markören slutar vara i textfältet där namnet är och när man fortsätter skriva så är allt som hörs "ding" för varje knappslag.

Det är extra irriterande när man skriver fel och använder backspace, eftersom det då raderar bilder ur albumet.

Nån annan som upplevt det här problemet och vet vad man kan göra åt det?

Jag har samma problem... riktigt irriterade kan det vara. Har tyvärr ingen lösning... Man får väl hoppas att nya iPhoto beter sig snällare. Man skall kunna ge en beskrivning av bilderna redan vid import.

/Jens

Ursprungligen av mistadj:

Jag har samma problem... riktigt irriterade kan det vara. Har tyvärr ingen lösning... Man får väl hoppas att nya iPhoto beter sig snällare. Man skall kunna ge en beskrivning av bilderna redan vid import.

/Jens

Ja, jag tänker köpa iLife 05 enbart av den anledningen. Okej då, att importera filmer i iPhoto och iMovie från digitalkameran är också en feature jag gillar.

Har också samma problem, tack för att du skrev om det, för jag trodde ett tag att jag totalt tappat förståndet

1
Bevaka tråden