Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mp3 server

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som har ett bra förslag på vilken mjukvara som skall användas till en Mp3 server på jobbet? Jag kan välja mellan Mac och PC och skulle vilja att mina användare kunde browsa musik och välja som i en Jukebox... Problemet är att vi har dussintals med folks skivor som bara ligger här utan fodral och i full anarki, och jag skulle vilja sätta upp en helt "legal" mp3 server på nätverket, kopplad till förstärkare och högtalare..

Några tips?

MVH mattias

• Medlem
  • International user
  • 2002-11-21 15:25

..koppla stärkare och högtalare till...

Det låter som om du inte vill streama mp3 ut över nätverket utan endast styra mp3-servern från andra burkar.

Isf räcker det med iTunes på servern och iTunes Remote för att kunna välja låtar från andra burkar.

iTunes remote kanske inte är en helt lyckad lösning då användarna är både Mac och PC. Enklare är att hitta en bra terminalbaserad mp3 spelare som du då kan köra på en mycket enkel burk, säg en 486a med debian. Då får man iofs telneta in men det finns säkert sådana som kan styras via webben.

Vad har du för burk som du vill använda?

Annars, en vild tanke:

Koppla en skärm och mus till datorn och kör baytex Party 3 eller MegaSeg DJ. Då har du en Jukebok klar.

[ 21 November 2002, 18:32: Meddelandet ändrat av: Tomas Björklund ]

Varför inte köra t.e.x Andromeda?

http://www.turnstyle.com/andromeda/

Fungerar fin fint.

Eller fulalternativet.
Kör vilkenb durk du vill med den MP3 spelare som ni föredrar. Installera en VNC server på burken. (Kör 640x480 0ch 8 bit) Sedqan kan man logga in via vnc klient från alla mac, pc eller linux.

Jag kan se kaoset framför mig när alla vill spela sin låt... samtidigt.. hahhahahha

• Medlem
  • International user
  • 2002-11-22 18:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
iTunes remote kanske inte är en helt lyckad lösning då användarna är både Mac och PC.

Var i frågan står det att användarna sitter på både mac/peze? Det står bara att han kan välja mellan mac/peze för servern...

...om så är fallet så kan väl peze-folket nöja sig med att lyssna..

En trevlig Mac-lösning är NetTunes från Shirt-Pocket.

1
Bevaka tråden