Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: iLife 05

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Läser verkligen ingen Apples sidor???
http://www.apple.com/ilife/idvd/featureoverview.html

Citat:

Save your project as a fully-encoded Disk Image. Not only can you burn finished projects to disc more quickly once you’re back at your SuperDrive-equipped system (after all, they’ve already been encoded, so you just have to drag the Image to a blank DVD), but Disk Images make great read-only archives.

Alltså kan du bränna med en extern brännare.

Detta är om jag inte minns helt fel det som hacket gjorde med iDvd 4? För det gjorde ju inte att man direkt från iDvd kunde bränna med extern brännare utan man fick ju lov att göra just en skivavbild och sen bränna med typ Toast eller skivverktyg.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-22 14:40
Ursprungligen av Rickard A:

Detta är om jag inte minns helt fel det som hacket gjorde med iDvd 4? För det gjorde ju inte att man direkt från iDvd kunde bränna med extern brännare utan man fick ju lov att göra just en skivavbild och sen bränna med typ Toast eller skivverktyg.

Du minns fel, med hacket till Idvd kunde man direkt bränna med en extern brännare. Detta sparar otroligt mycket tid på en segare dator. Frågan kvarstår alltså, kommer det gå att bränna direkt med en extern brännare, mer eller utan patch? Eller inte alls?

Kommer att lösa sig med Spotlight, angående sista parantesen.

För mig som glad amatör är iPhoto underbart, och '05 verkar bli än bättre. En sak undrar jag bara; vet någon om man i '05 kan ha iPhot öppet utan fönster? Det stör mig nämligen, då jag vill dela ut mina bilder men utan att ha det där förbannade fönstret öppet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 15:43
Ursprungligen av Leftrustle:

En sak undrar jag bara; vet någon om man i '05 kan ha iPhot öppet utan fönster? Det stör mig nämligen, då jag vill dela ut mina bilder men utan att ha det där förbannade fönstret öppet.

Du kan ju alltid gömma programmet genom att till exempel hålla ner ALT när du växlar från iPhoto till ett annat program.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-01-16 15:58
Ursprungligen av Leftrustle:

Kommer att lösa sig med Spotlight, angående sista parantesen.

För mig som glad amatör är iPhoto underbart, och '05 verkar bli än bättre. En sak undrar jag bara; vet någon om man i '05 kan ha iPhot öppet utan fönster? Det stör mig nämligen, då jag vill dela ut mina bilder men utan att ha det där förbannade fönstret öppet.

Dubbelklicka på toplisten och sug ner det i docken.

Ursprungligen av mjg:

Dubbelklicka på toplisten och sug ner det i docken.

Jo, men då ligger det där och stör min koncentration ju

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 15:04

Jag kan förstå era åskiter om iPhotos organisering. Men tycker fortfarande att Apple åtminståne kan bygga in alternativet "Organisera mina bilder själv" efter samma princip som iTunes. Dagens Apple-datorer kan utan problem kunna visa en förhandvisningsbild på bilder från moderna digitalkameror (0,5-3 MB). Har man en äldre och tröttare dator får man antingen stå ut med lite väntetid eller välja "iPhoto organiserar mina bilder", det (enligt mig) dumma alternativet.

Bevaka tråden