Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken i OS X o Thunderbird

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ockelbo
  • 2005-01-13 15:29

Hejsan alla glada.

Sitter o väntar på min PB G4 15" o funderar lite över Adressboken i OSX (Jag är en switcher)
Jag kör Thunderbird som mail client under Windows och vill gärna fortsätta med det då jag byter till OS X, ja jag vet att den finns till OSX.

Frågan är den om det är någon som har något bra Applescript eller något för att exportera Adressboken i OS X till Thunderbird varje gång jag synkar min telefon med min PowerBook över Bluetooth. Eller om man kan säga till OSX att köra med Thunderbirds Adressbok per default.

Jag är helt ny på OS X som sagt och har aldrig kört det. Hittade ingen nyttig info på Apples sidor (men jag kan ha letat på fel ställen iofs)

Tacksam för svar då jag ej vill krångla på samma sätt som jag får göra i XP.

Jag är numera en Apple anhängare innan jag ens sett o kört en.

Orkar inte med XP som bara ballar ur hela tiden.

Mvh
Christer

Kan bli lite svårt. Thunderbird är ju byggt för att vara så plattformsoberoende som möjligt och har därför ganska få OS-specifika bindningar (förutom gränssnittet då). Därför finns det inget AppleScript-stöd i Thunderbird, och inga kopplingar mot adressboks-API:et i OS X heller. Men annars är Mail, som följer med OS X, en väldigt trevlig bekantskap som är ganska lik Thunderbird. Switchade faktiskt nyligen från Evolution till Thunderbird på min jobbdator (Debian) just p.g.a. likheterna med Mail, kände mig mer som hemma då

Lycka till med din switch förresten!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 21:15

Exportera till vCard och importera i adressboken...
Borde funka...

• Medlem
  • Ockelbo
  • 2005-01-13 23:51

Tack för svaren.

Tack för svaren. Skall kolla på Mail när jag får min maskin.

Hmm finns det nån sida där Mail beskrivs med alla funktioner det stöder osv ??? Eller har det samma funktionalitet gällande säkerhet och i protokoll som Thunderbird har ??

Tänker mer på TLS o andra funktioner för säkra uppkopplingar mot min mailserver.

Det enda jag kan jämföra med är Outlook o Outlook Express på XP och har defentivt inte den funktionalitet som Thunderbird har gällande säkra uppkopplingar.

Ni får ursäkta mina jämförelser med Xp men jag har inga andra referenser på mail program som följer med OS (Förutom Mail på Solaris isf)

Mvh
Christer

1
Bevaka tråden