Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När får vi se iTunes store i Sverige?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

NÄR får vi se iTunes store i Sverige? Finns det nåt sätt vi kan skynda på utvecklingen!? Jag blir så in i h*s trött på att vänta och vänta och vänta...!

VARFÖR gör inte Apple nånting åt saken???

Kan vi skriva nån form av massprotest, eller ska vi barrikadera dörrarna till Apple? Vad kan vi göra för att Apple ska förstå att vi vill köpa musik genom iTMS!!??

• Medlem
  • Orranäs
  • 2005-01-13 21:24

Håller fullständigt med!!!! men jag har hört att det är den svenska skivindustrin som satt käppar i hjulet. Kan vi inte försöka att hjälpas åt att ta reda på vem eller vilka som bromsar så att vi kan bombadera dem med information från oss som vill ha iTunes musicstore NU!

/edit stavfel

Det behöver inte bara vara Apples fel att inte Itunes finns i Sverige, det kan ju även vara skivbolagens fel! Nog en blandning av båda!

• Medlem
  • 2005-04-07 13:58
Ursprungligen av wrongturn:

Det behöver inte bara vara Apples fel att inte Itunes finns i Sverige, det kan ju även vara skivbolagens fel! Nog en blandning av båda!

Nja, det kan vara skivindustrins fel att det inte är en full utrullning men det är Apples fel att de inte släppt ITMS i Sverige med ett subset av låtar - de skivbolag som skrivit på. Jag vägrar att tro att ingen har hoppat på och att alla vägrar. Sen är det väl bara att fylla på när de får resten att skriva på.

/hpe

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-13 21:30

har ni nån fakta som presenterar "faktumet" att skivbolagen slöar ner processen i sverige? lr e det bara en urban legend?

gah.

"-some people say..."

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 21:34

Jag har hört någontig om att våra copyright lagar har med saken att göra också.
Kommer inte ihåg vart jag läste det någonstans men det var väl någonting om att spridningen av nerladdade låtar skulle vara ett problem och en anledning till varför det inte skulle finnas någon.
Även dett kanske är en urban legend

Ursprungligen av Mare:

Jag har hört någontig om att våra copyright lagar har med saken att göra också.
Kommer inte ihåg vart jag läste det någonstans men det var väl någonting om att spridningen av nerladdade låtar skulle vara ett problem och en anledning till varför det inte skulle finnas någon.
Även dett kanske är en urban legend

Det beror på ett flertal orsaker. Men det är på gång. Apple och skivbolagen vill men vid rätt tidpunkt och med alla avtal klara. Finns många independent distributörer i Sverige sett till vår lilla folkmängd.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2005-01-13 21:36

Då är det väl på tiden att vi tar reda på fakta - vem här har lite insyn i branschen?

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-13 21:37

Bert Karlsson!

• Medlem
  • Orranäs
  • 2005-01-13 21:38

Är han 99mac:are :eek: :eek: :eek:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 21:39
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Är han 99mac:are :eek: :eek: :eek:

Javisst är jag det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 21:56

Apple har uttalat sig och sagt att de jobbar på att det ska komma till alla länder i Europa och att de håller på och försöker lösa copyright- och andra problem som uppstår när man öppnar såna här tjänster ...

Det finns massor av diskussioner om detta ämne ... Titta tex längst ner i listan med Liknande diskussioner tex ...

• Medlem
  • Orranäs
  • 2005-01-13 22:22

och........
har inte sett vem eller vad som faktiskt stoppar det i Sverige!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 22:25

Det är väl bara att maila Äpple och tjata!
...ända tills de öppnar iTMS och får era pengar

Annars får man maila någon skivindustri repesentant tills de ger med sig?

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-13 22:30

Kronér kanske?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-13 23:00

...men fortfarande ingen som länkar alt. refererar till något uttalande från vare sig apple lr skivbolagen! känns mest som om nån "proffstyckare" har tänkt till.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-13 23:08

Jag vet inte om detta är känt, men det skiljer sig i innehåll mellan de olika ländernas iTunes Music Store. Jag har Spanskt VISA och har anmält mig till iTunes Music Store där. Många av de låtarna som finns på den amerikanska storen återfinns _inte_ på den Spanska (europeiska?). Inte lite surt faktiskt. Den Spanska är full med sunkig spansk smörpop och mycket från den amerikanska saknas. Möjligen blir det fullt med Bert Karlsson-pop när den svenska kommer och inget bra från andra länder?

Det spelar ingen roll vems fel det är. Det är APPLE som har lanserat den här tjänsten, och då ska den f*nimej funka också!! Det är APPLE som tjänar pengar på det, och det är dem som ska vara MYCKET AGGRESSIVARE i sin push mot byråkratin! Precis som i sin marknadsföring för övrigt.

CD:on t ex säljer låtar över nätet. Hur jobbigt kan det vara egentligen!!?

Jag blir irriterad.

Ursprungligen av carlsson:

Det spelar ingen roll vems fel det är. Det är APPLE som har lanserat den här tjänsten, och då ska den f*nimej funka också!! Det är APPLE som tjänar pengar på det, och det är dem som ska vara MYCKET AGGRESSIVARE i sin push mot byråkratin! Precis som i sin marknadsföring för övrigt.

CD:on t ex säljer låtar över nätet. Hur jobbigt kan det vara egentligen!!?

Ganska jobbigt de som ligger bakom CD ONs m.fl. musikfilshops har tydligen jobbat i 3-4 år för att få igång den och den är ju inte en sådär jättebra i jämförelse med iTunes.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 23:34
Ursprungligen av Errol Garner:

Ganska jobbigt de som ligger bakom CD ONs m.fl. musikfilshops har tydligen jobbat i 3-4 år för att få igång den och den är ju inte en sådär jättebra i jämförelse med iTunes.

Helkass eftersom den inte ens funkar för Macanvändare...!

Om vi kunde shoppa på iTMS hade vi kunnat köpa 99mac-medlemmen 12 Moons produktion "Solid State" Ganska cool!

• Medlem
  • 2005-01-14 01:46
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Om vi kunde shoppa på iTMS hade vi kunnat köpa 99mac-medlemmen 12 Moons produktion "Solid State" Ganska cool!

Mycket

ITMS SE i april?

Hörde rykte om att iTunes Music Store kommer till Sverige kanske redan i slutet av april. Verkar inte helt osannolikt faktiskt...

Och var hörde du det? På väg till jobbet? I en dröm? Eller ringde Steve och sa att han var en liten fågel?

Från en intresseorganisation. Dessutom har de börjat plocka upp mindre svenska bolag, vilket talar för att det stämmer.

Gott.

Ja, jag kan ju inte säga med säkerhet att det stämmer men det hade varit kul om det kommer redan i april...

ITMS kommer i April.......

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-04-07 12:31
Ursprungligen av Martin Pettersson:

ITMS kommer i April.......

Källa? (den obligatoriska frågan )

Dels för att jag känner det på mig, och sedan för att min skivbolagskontakt sa till mig att den remix jag precis gjort även ska säljas via ITMS "som lanseras i Sverige under April".

Bevaka tråden