Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime och Safari!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har två frågor som jag skulle vara tacksam om någon kunde svara på!

1. Är det möjligt att få se thumbnails av mpeg-filmer i mapparna i os x?
Jag bytte nyligen från PC och är jättenöjd men just denna sak saknar jag ifrån PCn.

2. Går det att, som det är i Internet Explorer, få Safari att visa PDFer i webläsaren istället för att de automatiskt laddas hem till skrivbordet?

Tack!

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 21:32
Ursprungligen av sonicciccone:

Hej!
Jag har två frågor som jag skulle vara tacksam om någon kunde svara på!

1. Är det möjligt att få se thumbnails av mpeg-filmer i mapparna i os x?
Jag bytte nyligen från PC och är jättenöjd men just denna sak saknar jag ifrån PCn.

2. Går det att, som det är i Internet Explorer, få Safari att visa PDFer i webläsaren istället för att de automatiskt laddas hem till skrivbordet?

Tack!

Mpeg visas som thumbnails på min PB, 10.3.7
För Pdf i Safari finns nån gratisplugin på versiontracker. tror den heter PDF plugin. Leta.

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 21:42

Tydligen följer det med en ny plugin till Safari i Acrobat Reader 7 som skall funka som du vill.

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 21:46

PDF Browser Plugin heter den, finns även för Word-dokument

http://www.schubert-it.com/

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 21:53

Testade Adobe 7 Safar-plugin nu. Riktigt trevlig. Såg ut som på den tiden Netscape fortfarande var "The Browser" och pdf visning var lite nytt.

tack för svaren! konstigt dock detta med mpeg-thumbnails.. jag har också 10.3.7 men jag får bara upp quicktime-ikoner, inga thumbnails.. skumt..

Thumbnails

Jag får inte häller några thumbnails. Har du något speciellt uppspelingsprogram?

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 09:53
Ursprungligen av Galeriel:

Jag får inte häller några thumbnails. Har du något speciellt uppspelingsprogram?

Mjaaa...QT Pro 6.5.2, QTMPEG2, men den har väl inte behövts sedan QT v.5 eller?

Ursprungligen av Galeriel:

Man får inte thumbnails med Quicktime/MPEG/etc-filer. Det enda sättet är att köra kolumnvy (vilket är min favoritnavigation ändå).

1
Bevaka tråden